Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till kfm hembesök?

Hur gör dom bedömningen att man kan ha något av värde? Jag bor i villa men den är fullt belånad och tror inte marknaden är bra nu här dock har jag en ny bil men det är lån på den också.
Tror du kan räkna med ett hembesök :)

Känns som det ända rätta att släppa allt kommer aldrig kunna sluta ta lån annars har ordnat upp sig flera gånger men bara hamnat i skiten igen.. det som skrämmer mig mest är väll hembesök kommer dom in och värderar grejer och vad för grejer då? Bryr mig inte om mina egna grejer utan det är väll att jag inte vill dra in familjen i det och att dom tar hennes/gemensamma grejer har även två små barn

Känns som det ända rätta att släppa allt kommer aldrig kunna sluta ta lån annars har ordnat upp sig flera gånger men bara hamnat i skiten igen.. det som skrämmer mig mest är väll hembesök kommer dom in och värderar grejer och vad för grejer då? Bryr mig inte om mina egna grejer utan det är väll att jag inte vill dra in familjen i det och att dom tar hennes/gemensamma grejer har även två små barn
Kolla på kfms auktionstorg så ser du lite vad som utmäts.

Är samma sits. Men försök att inte sitta här och läs för mycket för då blir man knäpp. Ena dagen tror jag fogden kommer och tar allt, andra dagen skrattar jag åt det,
Men ha en liten plan ifall att så mår man bäst!
Om du har fru/sambo så nämn lite att det KAN hända. Men om du inte har släppt än så är det säkert 5-6 månader bort

Man bör utan tvekan berätta för eventuell sambo eller fru. Det blir så väldigt konstigt när en bil är borta eller ens bostad är på hemnet.

Man bör utan tvekan berätta för eventuell sambo eller fru. Det blir så väldigt konstigt när en bil är borta eller ens bostad är på hemnet.
Jag vet att det är upp till handläggaren men vad är vanligast? Att man nämner för gäldenären att bilen ska utmätas eller att man bara åker och hämtar den?

Jag vet att det är upp till handläggaren men vad är vanligast? Att man nämner för gäldenären att bilen ska utmätas eller att man bara åker och hämtar den?

Det finns nog ingen statistik på det och jag har just nu ingen bra killgissning heller. Kontoret jag utgår från är det nog 50/50 hur man gör, några åker ingenstans utan att ha ringt och skickat brev först.

Är samma sits. Men försök att inte sitta här och läs för mycket för då blir man knäpp. Ena dagen tror jag fogden kommer och tar allt, andra dagen skrattar jag åt det,
Men ha en liten plan ifall att så mår man bäst!
Om du har fru/sambo så nämn lite att det KAN hända. Men om du inte har släppt än så är det säkert 5-6 månader bort
Vad bör man lägga för plan lägga ut huset med detsamma? Vill såklart bo kvar mina barn trivs så bra och min pojk skulle inte trivas i en lägenhet. Sälja bilen eller skriva över till sambo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp