Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till kfm hembesök?

Hej! Om man släpper alla sina skulder till kfm hur vanligt är det med hembesök egentligen? Klarar man sig undan med löneutmätning bara om man har en bra inkomst och jobb?

Bor du i hyresrätt och saknar fordon är det väldigt ovanligt, jag har aldrig fått det trots att jag varit kund hos kfm i 5-6 år.

Kan nog bara instämma med @Kronofogden , under mina ~9år med löneutmätning hade jag aldrig hembesök.
Delgivningsmannen besökte en gång när jag inte hade klarat av elräkningen. Korkad felprioritering med facit i hand...
Lätt att vara efterklok :rolleyes:!

Det som avgör är om man bedömer att det finns något av värde att utmäta.

Bor du i hyresrätt och saknar fordon är det väldigt ovanligt, jag har aldrig fått det trots att jag varit kund hos kfm i 5-6 år.
Jag bor i hus som är Max belånat så tror inte det finns något större värde utöver lånen i detta läge. Dock har jag bil som är köpt nyligen men finns lån på den.

Hur gör dom bedömningen att man kan ha något av värde? Jag bor i villa men den är fullt belånad och tror inte marknaden är bra nu här dock har jag en ny bil men det är lån på den också.
Låter som ett ställe jag skulle åkt till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp