Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt till KFM eller fortsätta kämpa och ta nya krediter?

Känner mig ett riktigt lugn inför skuldsanering eller löneutmätning vad det än nu blir.

Vi har ju alla ( oftast ) satt oss i denna situation för att vi inte kan hantera pengar eller att vi på något eller annat sätt har haft ett osunt förhållande till pengar.

Är nog både skönt att slippa tristessen samt att man lär sig en liten "Läxa"

jag ser positivt på detta oavsett vad hur det blir för mig (Slängde iväg min ansökan igår).
Jag håller med dig, man måste få en ”läxa”i livet oavsett vad. Jag är själv jätte trött som ensamstående med att kämpa varje månad.
Vad har du för tillgångar menar boende och bil? Jag har en bil där värdet är 200tkr, men krediten är 160tkr. Bostadsrätt 50%.
Därför tvekar och vet inte hur ska jag göra vidare.

Undrar vilka krediter släppte du till inkasso? Jag har i tankarna att släppa några, men då man ngn anmärkning eller hur går det till?
De jag har släppt är Everyday+, flexlimit, ViaConto, Vivus, EasyCredit, Credigo, OPR och fler som jag inte minns.

Ikea delbetala hamnade hos Inkasso samt ett kreditkort fr Nordea och de gav anmärkning.

Hur visste du att du få ingen anmärkning, bara för att dom inte syns på UC eller ?
Ja i princip! Vivus var de enda som lovade att skulden skulle gå direkt till Kf och jag skulle få anmärkning men den kom till Gothia.

Känner mig ett riktigt lugn inför skuldsanering eller löneutmätning vad det än nu blir.

Vi har ju alla ( oftast ) satt oss i denna situation för att vi inte kan hantera pengar eller att vi på något eller annat sätt har haft ett osunt förhållande till pengar.

Är nog både skönt att slippa tristessen samt att man lär sig en liten "Läxa"

jag ser positivt på detta oavsett vad hur det blir för mig (Slängde iväg min ansökan igår).
Håller med helt och hållet!

Har du barnen på heltid?

Om inte får du bara halva summan.

Får du barnbidrag, dras de av.
Underhåll, dras de av.
Bostadsbidrag, dras det av.

Jag har helt klart haft mer över nu under inledande än innan.

Men inga sådana summor du nämner.

Det jag har kvar ska ju gå till
Hyra, mat, försäkringar, el, färdmedel, kläder osv.

och vi finns här när du behöver oss
<3
Vill bara ge dig ett råd nu i juletider när vi som kämpar att få ekonomin att gå ihop gärna vill "kompensera" barnen med prylar för vi vill så gärna se dem glada. Sen sitter vi med dyra avbetalningar i flera år fram i tiden. Det är så ovärt har jag lärt mig den hårda vägen! Bestäm att varje barn ska få t ex max 3 paket var till ett visst belopp. Använd sen fantasin och ge klappar som inte kostar pengar som t ex spelkvällar, filmkväll med popcorn och alla får välja en film var, pysseldag etc etc. Barn blir lyckliga av att vi föräldrar är glada och tar oss tiden att vara närvarande. Köp inte julklappar på kredit, då ger man sig själv huvudvärk nästkommande månader. Jag har ett extra sparkonto bara för julen där jag sätter in 300 kr varje månad, tyvärr tvingas jag alltför ofta ta fr det kontot då och då men det är i alla fall mkt bättre än att använda krediter.
Fint skrivet Myra och kloka ord du är väldigt omtänksam.

Det känns så även precis innan man gör ett genombrott. Det tog nåt år för mig fr att jag slutade låna, släppte krediter till inkasso, skaffade extrajobb tills jag såg förändringen eller belöningen kanske jag ska säga! Jag kan nu se i backspegeln klart och tydligt att så länge man lånar och så länge man inte tar tag i sina lån och krediter och börja beta av dem så är man kvar på samma ställe. Man måste bryta mönstret, sluta låna, börja spara, även om det är 300 kr/mån så gör det stor skillnad på sikt. Att man klarar av att möta en extra utgift med sparade pengar istället för att få panik och vara tvungen att ta ett nytt lån.
I din situation tycker jag dock att det är befogat med lån eftersom det var krav fr FK. Bara och bita i det sura äpplet och kämpa vidare. Det kommer att vända!
Kloka ord Myra och precis såhär känns det för mig, men börjar se ett ljus i mörkret och ska klara detta är bestämd inför det nya året. Har börjat och det börjar visa sig lite grann, även om det ibland är trögt

Sätt in dessa 3000 kr i relation till löneutmätning (på hur lång tid?) och anmärkningar. Och känn efter om det är värt det. Tycker du att det är värt det så är det bara att släppa.
Annars gör upp en plan.
Du är så klok Myra

Nu en fråga. Varför fick du inte anstånd hos FK? För mig har det aldrig varit ett problem att betala av på en skuld där..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp