Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt till inkasso?

Hej på er, jag har verkligen satt mig i skiten och funderar på om det är bäst för mig att släppa allt till inkasso/KFM. Är det någon långivare som skickar direkt till Kronofogden eller går allt via inkasso?
Jag har skitlån på ca 550.000kr, mina utgifter på bara lån är typ 12.000kr per månad, plussa på hyra & el, så ligger jag minus redan där. Jag har inga bet. anmärkningar men många förfrågningar så jag kan inte få något bättre samlingslån eller så. Min tanke har varit att bara betala och inte ta några nya FF, men det går inte längre. Borde jag släppa allt? Någon som gjort samma sak och kan berätta om det? Jobbar på ett litet företag också så helst velat undvika utmätning, får man avbetalning hos inkasso?
Men denna ångesten man går med hela dagarna är fan inte rolig. Och man har bara sig själv att skylla.

Ring runt till alla långivare o prata med dem. Oftast är de behjälpliga.
Eftersom du är ren från anmärkningar är det bäst att undvika Kfm.
Ändrade avbetalningsplaner, fryst ränta kan få dig på fötterna igen.
Lättare sagt än gjort men värt ett försök.
Ta inga nya lån

Hej på er, jag har verkligen satt mig i skiten och funderar på om det är bäst för mig att släppa allt till inkasso/KFM. Är det någon långivare som skickar direkt till Kronofogden eller går allt via inkasso?
Jag har skitlån på ca 550.000kr, mina utgifter på bara lån är typ 12.000kr per månad, plussa på hyra & el, så ligger jag minus redan där. Jag har inga bet. anmärkningar men många förfrågningar så jag kan inte få något bättre samlingslån eller så. Min tanke har varit att bara betala och inte ta några nya FF, men det går inte längre. Borde jag släppa allt? Någon som gjort samma sak och kan berätta om det? Jobbar på ett litet företag också så helst velat undvika utmätning, får man avbetalning hos inkasso?
Men denna ångesten man går med hela dagarna är fan inte rolig. Och man har bara sig själv att skylla.
Jag har nyligen släppt mina skulder och kan konstatera att Brixo skickar till inkasso efter 2 veckor men de skickar även en vanlig påminnelse strax därefter , märkligt beteende. Absolut kan du få avbetalning på inkasso men inte alltid det är bättre än det du hade från början, inte ovanligt att de kräver höga månadsbetalningar på flera tusen och omöjliga att få ner dom.

Jag har nyligen släppt mina skulder och kan konstatera att Brixo skickar till inkasso efter 2 veckor men de skickar även en vanlig påminnelse strax därefter , märkligt beteende. Absolut kan du få avbetalning på inkasso men inte alltid det är bättre än det du hade från början, inte ovanligt att de kräver höga månadsbetalningar på flera tusen och omöjliga att få ner dom.
Deras egna bluffinkasso, krediten sägs inte upp förrän det gått >= 3 månader

Vad har du för inkomst efter skatt?
Med lite planering så skulle jag tro att du kan klara av att betala dina lån utan att släppa till Kf (beroende på inkomsten).
Planera för första året, sen när du inte har några ff på Uc så kan du ev få samlingslån. då kommer dina kostnader för lån minska rejält.
De kan minska redan nu om du lägger upp en plan hur du ska betala på dina skulder, alltså en prioriteringslista. Finns en del knep att använda för att få lägre månadskostnad.
Har du många små lån/krediter med hög ränta som inte rapporterar till Uc kan du ev släppa dem till inkasso.
Om du släpper lån/krediter som rapporterar till uc så kommer du få anmärkningar.

Läs också på om snöbollsmetoden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp