Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

släppa allt till inkasso? Kan jag få bättre avbetalningsplaner?

Hej! Jag har idag lån och krediter på ca 700000.
30000 credway. Månadskostnad 1500
20000 ferratum. Månadskostnad 800
30000 Forex. Månadskostnad 500
200000 icabanken. Månadskostnad 2300
98000 Santander. Månadskostnad 1400
250000 bank norwegian. Månadskostnad 3000
40000 cashbuddy. Månadskostnad 1400
11000 Avida. Månadskostnad 1600
40000 klarna . Månadskostnad 2500
27000 medlemslån. Månadskostnad 1100.
Jag har skött betalningarna, men nu är det stopp. Jag får ut ca 20000 i månaden. Ska jag släppa allt till inkasso? Kan jag få bättre avbetalningsplaner?
Vet varken ut eller in längre.

Ca 16.000 i utgifter så har du ca 4000:- att leva på. Med ”enkelt” leverne och i ett hushåll med endast dig blir det svårt.
Har du däremot barn och sånt ser det nog lite annorlunda ut.
Hur är statusen? Om du vill berätta alltså

Jag har andra räkningar också. Hyra, el, fackavgift, försäkring, tel. Jag bor med en som jag kommer lämna snart.

Jag tänker att om jag släpper allt till inkasso så kan jag kanske få ner månadskostnaden. Jag har ingen aning.

Många av dem rapporterar ju in misskött kredit. Av de du listat upp är det väl bara Klarna och Ferratum som inte rapporterar (rätta mig någon om jag har fel). Släpper du klarna till inkasso kan du säkert få en bra avbetalningsplan (har själv klarna hos inkasso). Men räntorna är ju inte roliga. :/
Huruvida du skulle få ner kostnaderna genom att släppa är nog svårt att säga på förhand. Vissa inkassobolag är bättre och mildare än andra.

Jag har försökt få tag i skuldrådgivaren i min kommun, som är sjuk för tillfället. Finns det nån annan som kan hjälpa en och reda i allt?

Det är andra saker som jag inte vill diskutera öppet här. Jag behöver rådgivning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp