Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt till fogden?

Ok. Lika bra att fortsätta kämpa då och inte ha en krona över...

Ok. Lika bra att fortsätta kämpa då och inte ha en krona över...

Du kanske ska kolla över ditt mobilabbonemang.. 1000 spänn lät häftigt. jag betalar inte ens hälften och då betalar jag ändå på en telefon.

Du kan ju kontakta inkassobolagen och kolla om planerna går att sänka..

Det går inte. De ska ha pengarna inom fem betalningar eller vad det var.

Vad händer om jag skiter i att betala Svea inkasso tills kronofogden tar över? När är sista chansen för mig att betala hela skulden på 3.5k innan jag får en betalningsanmärkning?

Gothia brukar vara bra att ha och göra med .Ring dom och kolla om du kan få betala mindre en period, det har funkat för mig. Har du betalat in i tid tidigare så borde det gå.

Det går inte. De ska ha pengarna inom fem betalningar eller vad det var.

Vad händer om jag skiter i att betala Svea inkasso tills kronofogden tar över? När är sista chansen för mig att betala hela skulden på 3.5k innan jag får en betalningsanmärkning?

Går inte? ring igen och förklara vad du har för inkomst, påstå att du har lite högre hyra än du har och att dom bör dra slutsatsen att dom inte får något alls via kronofogden.

Sista chansen är inom 10 dagar efter du skrivit på delgivningen om betalningsföreläggande.

Du har ju snart betalat bort Gothia och Svea, har du lite över så betala bort en av dom i taget direkt så slipper du ju sen. Om du inte är fast i något avtal så kör på kontantkort. Det jobbiga du har är den där Alektumskulden, men att ha en skuld framöver har ju i princip varenda människa.

Jag tror att om du släpper allt till Kronofogden så kommer du inte att få mer pengar över. Jag tycker att du ska försöka härda ut dom här månaderna som du har kvar att betala. Sen att du försöker inte ta nya lån.
Det vore en annan sak om du hade väldigt mycket skulder. Då kan det vara bättre att låta allt få gå till Kronofogden.

Tror som övriga här att du kommer inte få mer över i månaden om du släpper till KFM så försök betala av det du har istället.

Jag har ca 3k i skuld till Gothia, 3.5k Svea och 12k hos Alektum. Totalt betalar jag ca 3500 på dessa varje månad. Sedan har jag Klarna där jag minst måste betala minst 1.1k varje månad, och Collector där jag ska betala minst 500 kr i månaden. Utöver det har jag mobilräkning på ca 1k varje månad. Sedan har jag lite andra smågrejer som ska betalas varje månad.

Nu till en annan fråga: Hur lång tid tar det innan fogden får mina skulder om jag inte betalar inkasso? Kommer inkasso avbryta betalningsplanerna då?

Så det handlar om ca 5-6000 i "fasta" utgifter varje månad och du har kvar 4-5000 när allt är betalt? Släpp inte. Du är inte direkt i någon knipa.

Som någon annan skrev byt mobilabonnemang 1000 per månad är mycket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp