Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt och förlora jobbet.

Jag arbetar på en myndighet och är säkerhetsklassad (klass 3) och har länge försökt hålla ordning på min ekonomi men nu går det inte längreJag har ca 750 000 kr i skulder och betalar ca 13000 kronor i månaden på lån och krediter, boendekostnad på ca 10 000 kronor, vilket gör att jag har 3000 kronor kvar i månaden för mig och min dotter (12 år) att leva på I månaden. Det går inte så har levt på kredit när pengarna är slut.

Som ni förstår fungerar inte detta längre, det stressar mig så mycket, jag har ångest när lönen kommer. Skulle vilja släppa allt till KFM men problemet är att jag kommer bli av med jobbet då Älskar mitt jobb och vill inte förlora det men vet inte hur jag ska lösa detta.

Allt känns hopplöst!

En jävla rävsax. Är möjlighet till samligslån helt utesluten?

Ett extrajobb på kvällar och helger för att amortera extra? Behöver inte vara långvarigt men kan du plöja igenom 1-2 år med ett till jobb och amortera några tusen extra i månaden så gör det på sikt stor skillnad i vad du har för månads och räntekostnader

Flytta. Boendekostnaden bör kunna gå att få ner med typ 50%. Jag är själv och har en boendekostnad på 2600kr, 17kvadrat räcker gott och väl åt en person, dubbla det räcker till två.

Finns det någon möjlighet att prata med din chef om din situation och möjligen under en period bli omplacerad på din arbetsplats med andra arbetsuppgifter för att sen kunna återgå i ordinarie tjänst?

Flytta. Boendekostnaden bör kunna gå att få ner med typ 50%. Jag är själv och har en boendekostnad på 2600kr, 17kvadrat räcker gott och väl åt en person, dubbla det räcker till två.
12 årig dotter med som vill ha sitt egna rum med så förståligt att det är jobbigt att flytta in 34 kvadrat. 10000 är inte så farlig kostnad och att få ner den 50% är orimligt om man ska ha en ok lägenhet för dottern med

Beroende på vart och hur man bor så är det inte lätt att få ned boendekostnaden..

Jag arbetar på en myndighet och är säkerhetsklassad (klass 3).
Skulle vilja släppa allt till KFM men problemet är att jag kommer bli av med jobbet då Älskar mitt jobb och vill inte förlora det men vet inte hur jag ska lösa detta.
Det är väl inget som säger att du kommer få sparken direkt bara för att du har lite skulder?

Lösningen är väl extrajobb/sälja grejjer/försöka få ned kostnader.

Beroende på vart och hur man bor så är det inte lätt att få ned boendekostnaden..

Det är väl inget som säger att du kommer få sparken direkt bara för att du har lite skulder?

Lösningen är väl extrajobb/sälja grejjer/försöka få ned kostnader.
På ett säkerhetsklassat jobb kan man inte ha skulder, det anses som en risk (risk för mutor och annat)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp