Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Släppa allt och börja om - stöd och råd

Enligt budgetrådgivaren jag var hos så ger csn inte anstånd vid löneutmätning. Men de gör det vid skuldsanering.

Är själv i en knepig sits där jag har csn skuld.
Ja det blir tufft, betalar runt 1000 kr per månad. Men såg att man kunde förlänga sitt lån och då skulle min månadskostnad landa på ca 650 kr/månad, kanske liiiite bättre. Blir CSN i princip livet ut.

Hej! Hoppas det är okej att jag frågar i din tråd My ❤️
Men tänker att vi är några som undrar vad som händer nu.
Tänker att KF kommer utmäta allt på kontot som är utöver förbehållsbeloppet.
Kan man föra över 5000 kr till en nära anhörig och ha sina pengar förvarade där. Pengar som ska räcka till en nödsituation eller dylikt. Eller kollar KF transaktionen och kontaktar denna?

Hej! Hoppas det är okej att jag frågar i din tråd My ❤️
Men tänker att vi är några som undrar vad som händer nu.
Tänker att KF kommer utmäta allt på kontot som är utöver förbehållsbeloppet.
Kan man föra över 5000 kr till en nära anhörig och ha sina pengar förvarade där. Pengar som ska räcka till en nödsituation eller dylikt. Eller kollar KF transaktionen och kontaktar denna?

Risken finns alltid, men den är mycket låg om det handlar om några tusen. Ett alternativ är att göra några uttag och ha kontakterna hos din anhörige (eller hemma).

Släpp allt, du kommer att må så mycket bättre! Du slipper ångesten, självhatet och den månatliga tortyren när räkningarna ska betalas... Jag hade strax under 1 miljon i blancolån och krediter när jag släppte allt juni -21 och ansökte om skuldsanering (inledande i aug och godkänt i nov) och jag har fått livet åter. Min handläggare på skuldsaneringsenheten var helt underbar, jag älskar KFM

Oändligt tacksam för Livet 2.0 ❤️
Underbart m en bra handläggare.
Vad frågar de eg? Vad hade du gjort m dina pengar.
Hur länge hade du ev löneutm?

Oh..vad skön för dig, jag har också skulder som ligger just nu 1,1 miljoner har släppt allt för två år sedan. Hade sökt skuldsanering i september förra året men blev nekad vet inte varför och har skickat precis en ny ansökan i juni detta året, vänta fortfarande på svaret hoppas att de kommer godkänna mig denna gången. Så jag kan börja om mitt liv igen.
Ringde de dig?

Juni inskickad...då borde de ringt nu, el ringer de inte för att ställa frågor...
Väntetiden för ansökningar om skuldsanering har ökat så sökte du i Juni är det samtalet ff ett par månader bort. De behandlar ansökningar som skickades in i april nu.

Underbart m en bra handläggare.
Vad frågar de eg? Vad hade du gjort m dina pengar.
Hur länge hade du ev löneutm?
Dom gick bara igenom uppgifterna jag lämnat, att de stämde, samt lite om hur skulderna uppstått. Jag hade aldrig löneutmätning, ansökte i maj och fick inledande i augusti. Treårig betalplan pga barn.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp