Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt? Men hur? Hjälp

50000 är mycket mer än vad man får behålla, men som sagt kan han bevisa att den är hans så är det lugnt.

just nu så har fogden budgivningen på en obesiktigad V70 97:a som gått 37000 mil.... högsta bud är 4000:-
Den bilen ligger nog ute antingen pga någon har blivit vräkt och lämnat allt kvar eller så behöver inte den personen en bil till o från jobbet, säkert arbetslös. Då tar dom såklart bilen

Löneutm i augusti kanske.

Det går inte att utesluta att bil och båt utmäts.

Känner att jag vill undersöka allt nu så ursäkta om det kommer dumma frågor:
Vi ponerar att de tar sambons bil och båt... dessa har han fortfarande nästan helt belånade vad händer då?
Jag kör en bil som är hans kanske värd 10000... vi båda pendlar, runt 7 mil om dagen till olika platser... hur tänker man att man ska kunna fortsätta jobba? Jag vet att det är jag som försatt mig i situationen men försöker få lite klarhet.
Tacksam för hjälp

Den bilen ligger nog ute antingen pga någon har blivit vräkt och lämnat allt kvar eller så behöver inte den personen en bil till o från jobbet, säkert arbetslös. Då tar dom såklart bilen

naturligtvis 50 000 är dock inte lite för en bil. Jag har aldrig haft en bil som varit värd över 10000 och klarar mig alldeles utmärkt ToR från jobb

naturligtvis 50 000 är dock inte lite för en bil. Jag har aldrig haft en bil som varit värd över 10000 och klarar mig alldeles utmärkt ToR från jobb
Absolut menade inte att man inte kan pendla i en sådan, men störst sannolikhet det jag skrev. Antingen har dom haft mer än en bil eller så anses dom inte behöva bil till jobbet. Eller arbetslös då

Känner att jag vill undersöka allt nu så ursäkta om det kommer dumma frågor:
Vi ponerar att de tar sambons bil och båt... dessa har han fortfarande nästan helt belånade vad händer då?
Jag kör en bil som är hans kanske värd 10000... vi båda pendlar, runt 7 mil om dagen till olika platser... hur tänker man att man ska kunna fortsätta jobba? Jag vet att det är jag som försatt mig i situationen men försöker få lite klarhet.
Tacksam för hjälp
Det jag har lärt mig av lasseman är att om det är högt belånat så görs det en bedömning hur mycket pengar det finns kvar efter lånet är löst och KF:s omkostnader (bärgning, lagerplats, försäljnings omkostnader tex). Anses det finnas ett någorlunda högt överskott kvar så kommer dom försöka sälja det.

Tror det är så också att om objektet inte säljs för "rätt" summa efter tre försök, säg högsta bud blir 180k men bara lånet är 180k, då får man tillbaka objektet. @Lasseman får gärna rätta mig om det inte stämmer

Edit: med objektet menar jag då din sambos saker, inte dina där lånen finns för utmätning

Kan vara anvisad till utmätning av gäldenären och kanske inkörd på egen hand för att hålla nere kostnaderna.

Det jag har lärt mig av lasseman är att om det är högt belånat så görs det en bedömning hur mycket pengar det finns kvar efter lånet är löst och KF:s omkostnader (bärgning, lagerplats, försäljnings omkostnader tex). Anses det finnas ett någorlunda högt överskott kvar så kommer dom försöka sälja det.

Tror det är så också att om objektet inte säljs för "rätt" summa efter tre försök, säg högsta bud blir 180k men bara lånet är 180k, då får man tillbaka objektet. @Lasseman får gärna rätta mig om det inte stämmer

Edit: med objektet menar jag då din sambos saker, inte dina där lånen finns för utmätning

Ja det måste ge ett överskott.
Sen måste objektet vara belånat, inte bara köpt med lånade pengar, för att man ska ta hänsyn till krediten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp