Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Släppa allt ? Behöver råd!

Nä. 7 952 kronor skall de ha att leva på. Dessutom så är ju löneutmätningen ofta en fast summa, så om någon jobbar över lite eller så, så får de behålla lite mer den månaden. Men minst 7 952 kronor skall de ha, plus vad boendet kostar.
Jag vet som sagt att hyran är utöver det, det skrev jag i tidigare inlägg.
Jag vet även att 4800 kr är per person, åtminstone som ensamstående.
Jag tänker ändå att det är bättre att leva på 4000 kr istället för löneutmätning. Förhoppningsvis så minskar lånekostnaderna efterhand.
Med löneutmätning är du fast tills skulderna är betalda.

Jag har nu läst på detta forum om hur många av er kämpar för att inte hamna hos KFM och undrar ibland om det är värt det. Måste vara otroligt psykiskt påfrestande att pussla ihop en ekonomi som egentligen inte går i hop. Själv spelade jag ihop en skuld på drygt en miljon på åtta månader. Då hade jag lån hos varenda långivare och det var blankt nej var jag än sökte. Alltid haft kontroll över min ekonomi och givetvis försökte jag trixa med alla lån för att få det att gå ihop. När jag var hos Budget och skuldrådgivaren så var hennes råd att släppa allt till KFM Och sedan söka skuldsanering. Jag hade löneutmätning i tio månader och sedan fick jag skuldsanering. Jag fick lite mer över i månaden vid skuldsanering jämfört med löneutmätning. Sedan får jag hela min lön i juni och december, eventuell skatteåterbäring. Givetvis är det bästa att jag om 43 månader är klar med min skuldsanering. Jag har förstått att min resa med KFM gick väldigt fort och att få skuldsanering beviljat inte är självklart speciellt inte om det är på grund av spelmissbruk. Jag kan känna en lättnad för nu vet jag och min man vad vi har att leva på. Framförallt då min man har hand om ekonomin och jag har inget mobilt bankid eller kort bara kontanter. Det var nog det som var svårast att släppa sin ekonomi samtidigt som det är en trygghet för både mig och min man. Inte för att jag vill spela men jag litar fortfarande inte på mig själv. Så många gånger jag fått panik och satsat den där obetydliga 100-lappen som sedan kraschat mitt liv gång på gång. Mina 105 spelfri dagar är min morot och de fortsätter att ticka vidare.

Nä. 7 952 kronor skall de ha att leva på. Dessutom så är ju löneutmätningen ofta en fast summa, så om någon jobbar över lite eller så, så får de behålla lite mer den månaden. Men minst 7 952 kronor skall de ha, plus vad boendet kostar.

...men jag förstår inte...den summan Du anger stämmer väll enkom om båda har löneutmätning?
Jag tänker, om bara den ena personen har löneutmätning, så kan väll inte beloppet stämma eller?
Den andres persons inkomst kan ju inte KF röra? Förvisso att den personen må ta lite större ansvar för de fasta kostnaderna såsom boende, el, etc, OM hens inkomst är bättre än personen med löneutmätningen, men personen utan löneutmätning skall väll likväl kunna ha betydligt mer att röra sig med än det sk. förbehållsbeloppet ?!

Tack för att ni tar er tid att svara , det uppskattar jag. Inget är änsålänge hos inkasso, men detta är väldigt påfrestande och ett evigt pusslande och jag orkar snart inte mer. Jag har läst mycket i detta forum och dom flesta säger att det är en befrielse att släppa. Jag skall sätta mig ner senare idag o gå igenom alla våra utgifter och lån, och försöka räkna på hur det ser ut.
Fick en tid till kommunens budget rådgivare till mitten av Nov.

...men jag förstår inte...den summan Du anger stämmer väll enkom om båda har löneutmätning?
Jag tänker, om bara den ena personen har löneutmätning, så kan väll inte beloppet stämma eller?
Den andres persons inkomst kan ju inte KF röra? Förvisso att den personen må ta lite större ansvar för de fasta kostnaderna såsom boende, el, etc, OM hens inkomst är bättre än personen med löneutmätningen, men personen utan löneutmätning skall väll likväl kunna ha betydligt mer att röra sig med än det sk. förbehållsbeloppet ?!

Givetvis, men då har de ju ännu mer pengar att röra sig med. Det som jag reagerade på var att någon påstod att de inte skulle ha mycket mer än 4000 att röra sig med.

Givetvis, men då har de ju ännu mer pengar att röra sig med. Det som jag reagerade på var att någon påstod att de inte skulle ha mycket mer än 4000 att röra sig med.
Det var jag och jag tolkade det som en person och då är det 4800 kr.
De hade dock 4000 kr nu att röra sig med efter alla räkningar är betalda.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp