Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Släppa alla sms lån

Jag är orolig för mitt jobb om löneutmätning är min sista utväg.. jobbar inom ekonomi och hanterat bankfiler på höga belopp.
Ser liksom ingen annan utväg egentligen men vågar inte släppa allt för jag är orolig för vad som sker med huset och jobbet då..
Förbehållsbeloppet är för lågt för att räcka till huslån/driftkostnader (läste på kronofogdens hemsida att det är ca 22000 för 3 barn och 2 vuxna)
Vad gäller jobbet finns ingen grund att avskeda någon som är tillsvidare anställd pga att man har privata skulder till kronofogden. Arbetsgivaren måste ha ett sakligt skäl ens privatekonomi är inte det.

Ne jag får inga lån alls..är fast i ett märkt litet hål känns de som där jag inte alls kan komma på fler lösningar. Mår fruktansvärt dåligt över detta
Jobbigt. Men släpp de som inte ger anmärkning till och börja med.
För mig dröjde det länge innan jag släppte mina krediter för jag var beroende av att kunna ta ut så fort jag betalat för att använda pengarna till andra räkningar. Det höll på så ett tag innan jag släppte dem. Det var ett strategi på vägen. Låg back minst 6 k varje månad så jag vet hur den ångesten känns!
Har du ringt runt till ALLA och bett om hjälp? Några kanske kan sänka beloppet tillfälligt eller ge betalfri månad?

Övriga fasta utgifter 32500:-
Inkomst 37000:-

Prio 1 kanske borde vara att få ned de fasta utgifterna, låter helt sjukt höga?

Vad har du för fasta utgifter på 32.5k/mån?!
Snöbollsmetoden kanske är en idé här?

Har 2 lån på 12k
Hus 18k
Csn,mobil 2k

Enda jag kommer att tänka på är huset, det är för mycket pengar men kollar jag lägenheter så ligger de inte under 14k

Tänker tom om en flytt hade varit aktuell, priserna på bostäder här är galna om jag jämför med grannkommunerna men mitt jobb är bra betald så kanske river upp hela familjen för ingenting.

Ja den ångesten känner jag också och oron för om jag gör rätt om jag släpper smslånen eller om det blir ännu ett dumt beslut o då vet jag inte alls hur jag ska ta mig ur detta.
Är jag hos KF så är jag där och mina barn påverkas av det, kommer vi behöva flytta till en liten lägenhet, hur ska jag orka med en flytt när detta var det stabila jag längtat efter. Men jag klarar ju inte av det ekonomiskt..ränteökningarna har fått min ekonomi som redan var knaper att fallera helt..
Jag gör egentligen vad som helst sålänge barnen inte påverkas av det men mina idéer börjar ta slut..

Har 2 lån på 12k
Hus 18k
Csn,mobil 2k
Vad är det för lån som du inte räknade med?
Bättre att lista alla lån

Du skriver nåt om förbehåll för 2 vuxna 3 barn, har du alltså sambo som inte hjälper till att bidra till hemmet? Eller var det kanske bara ett exempel?

I längden är det bästa alternativet att släppa sms lån som inte ger anmärkning till inkasso. Förhandla om avbetalningsplaner. Betala i tid och efter 6-12 månader börja ringa runt och förhandla om fryst ränta.
Det läskiga med det alternativet är att steget mellan inkasso och kf är litet. Så det krävs planering.
Sen vet man inte på förhand vilken deal man får av inkassobolagen. Kan bli bättre kan bli sämre men i längden är det bättre att släppa för vissa lån minskar aldrig annars (typ som Ferratum)

Betalar du 12 k/mån för de två lånen? Det är väldigt mkt. Har du försökt förlänga återbetalningstiden och komma ner i månadsbelopp.

Har du någon i din närhet som kan stå på ett lån åt dig? Det kan ju vara en räddning tänker jag… och att du sen tar över det lånet när din UC ser bättre ut. ^^

Jag skulle eventuellt kunna fråga min man, frågade mamma för ca 2 veckor sen och åkte på en rejäl törn av ännu mer skam pga reaktionen jag möttes av...känner mig efter detta ännu mer värdelös och korkad trots att jag låtsas som inget hänt när hon ringer eller skriver sms..Jag var tydlig med att berätta för henne att jag gjorde ett misstag som frågade henne och att min tanke inte var att oroa henne eller få henne att bli arg på mig. Sa även att jag fortsättningsvis aldrig kommer fråga något sånt igen..
Kände mig så skamsen och känner det ännu pga den starka reaktionen jag möttes av.

Min man har hjälpt mig och tagit lån tidigare så jag ska klara min ekonomi och i samband med ökade elkostnader räntor osv så fallerade budgeten och jag vågade inte säga till honom att jag inte får ihop alla räkningar IGEN så jag började med dessa dumma smslån och sköt fram problemet för jag skämdes.
Tror detta med skam kommer från barndomen för min del, mi man har alltid visat ödmjukhet med jag är så rädd att förlora honom för ingen har någonsin visat så mycket förståelse för mig, inte ens min egna mamma någonsin..

Han betalar lån som han tagit för att jag ska lösa tidigare smslån, sopavgift, Fjärrvärme, försäkringar på hus och alla i hushållet, Bil, Bensin och mat.
Nu är jag här pånytt och jag kan ju inte be honom igen för jag känner redan så stor skam över allt i mitt liv och över hans snällhet att vilja hjälpa mig.
Sen skäms jag när det ändå inte går ihop pga omständigheter som inte jag styr över tex extremt höga elkostnader, räntor osv och vågar inte berätta för honom och "löser" det genom det mest korkade viset.. Nu efter 2 år sitter jag med 200000kr i smslån pga min "lösning"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp