Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

"Skvallrar" banken?

Om jag istället väljer att betala på kassa service, blir dom inte skeptiska om jag säg har räkningar för 10000:- och betalar kontant.. ?

Det tror jag inte, men om du känner så kan du ju dela upp det på 2 gånger och till och med 2 olika butiker om du så önskar :) Möjligtvis kan dom ställa en fråga om var pengarna kommer från eller liknande, men det är inte för att dom är skeptiska utan för att det är standard.

Har du 5000:- är ju inget konstigt i sig. Det är från din lön och du har haft dom hemma/i plånboken/bara tagit ut dom, varken mer eller mindre :)

Senast ändrad:
10 000 kr tror jag är en nivå där de kan börja ställa frågor, men inte om löneutmätning och KFM utan om penningtvätt. Har du något papper på hur du fått pengarna? Det bör dock ändå inte vara några problem, det är en summa man kan fått ihop av en generös släkt på en födelsedag eller liknande.

Nej jag har inget papper, men jag kan ju ha sålt en säng på blocket eller vadsom, eller som du skriver - fått pengarna :)

Jag betalade en räkning på Forex, för 11 000.Fick frågor som varför betalar jag inte med internetbanken, och vad har jag fått pengarna från. Jag svarade att jag har inga pengar på banken, utan under madrassen istället. Hon kollade strängt på mig, men betalade räkningen ändå =)

Haha! Forex vågar jag inte betala på, antar att de ser att mitt lån hos dom nu ligger hos KF :-0. Men det finns ju andra.

Haha! Forex vågar jag inte betala på, antar att de ser att mitt lån hos dom nu ligger hos KF :-0. Men det finns ju andra.

Ja, många vanliga små spelkiosker har möjlighet att man kan betala räkningar för 30-50:- per räkning och sådär. Bara att titta och fråga runt så hittar man nog en på dom flesta ställen :)

Nä så funkar det ju inte, KF går ju inte in och drar pengar hej vilt på folks konton. det är ju inte så att det blinkar hos dem när folk får in pengar. Jag har varit skuldsatt länge och det har emellanåt funnits bra med pengar på mina konton, privatlån och liknande...aldrig att KF varit inne där och dragit nåt utöver utmätningen, som ju dras redan på lön och liknande, INNAN man får dem. De måste ju ha ett beslut för att få ta pengar. Har man dessutom utmätning är det ju bestämt vad dom ska ta av dig.

Det är möjligt att dom ser det, men, det gör väl absolut ingenting? det är ju inte direkt så att dom kommer börja gapa åt dig bakom glasskivan där..:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp