Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt pga ett spelberoende?

Räntan på mitt BN lån var 15% från början, sen steg det till 24% hos Intrum och därefter 30% hos Axactor Inkasso, inget som går att göra något åt, jag har försökt många gånger. Rädslan att hamna hos KFM är så stor att man tar nästan vilka lån som helst, bara man inte hamnar där, jag borde inte varit så rädd för det utan släppt för många år sedan. Mitt skuldberg kommer sej av en dålig skilsmässa för snart 30 år sedan, blev stående ensam med ett hus som fick säljas med förlust under värsta fastighetskrisen, det var då räntan steg till 500% i några dagar, därefter var det helt normalt med boräntor på 17%. Räntorna numera är sjukt låga jämfört med då. Trots att jag tjänar nästan 1 Mkr om året så har jag aldrig blivit riktigt kreditvärdig för ett samlingslån med hygglig ränta. Bankerna tittar för mycket på UC-score istället för faktiskt betalutrymme. Ju högre lön man har desto svåra är det att få bra score hos UC. Jag skulle fortfarande kunna betala mina skulder inom 5 år om jag fått normal ränta, men det får jag inte, så det är skuldsanering som gäller. Det jag kan glädja mej åt är att jag jobbat så mycket att jag får en prima pension, faktiskt lite mer än jag har lön just nu, så något har gått bra rent ekonomiskt i mitt liv. Om inte skuldsaneringen går igenom, så ska jag försöka att få loss pensionspengar, jag har redan sonderat terrängen, för att bli skuldfri, men det verkar inte vara helt lätt.
Jag tror frågeställaren inte är så intresserad av hur skulder uppkommit utan de få inlägga vederbörande har skrivit har enbart handlat om ett ifrågasättande av oss som medlemmar som av olika skäl kommit i skuldfällan.

Jag tror frågeställaren inte är så intresserad av hur skulder uppkommit utan de få inlägga vederbörande har skrivit har enbart handlat om ett ifrågasättande av oss som medlemmar som av olika skäl kommit i skuldfällan.
Hej!

Det kan vara så att detta är ett forum där alla har rätt till sin egen åsikt? Rätta mig om jag har fel!

Angående orsak, man ta, och man får ge! Vore TS något funtad så bör denne förstå att källan till skulden är A och O till så även ta sig ur denna!

Hej!

Det kan vara så att detta är ett forum där alla har rätt till sin egen åsikt? Rätta mig om jag har fel!

Angående orsak, man ta, och man får ge! Vore TS något funtad så bör denne förstå att källan till skulden är A och O till så även ta sig ur denna!
Hej ny medlem!
Detta är ett forum där vi hjälper varandra, stöter varandra, ger tips och råd. Har man inget bra att säga, har man ingen hjälp att erbjuda ska man inte säga nåt alls tycker jag. Alla har sin åsikt men många här (inte alla, många av oss har kanske varit i dålig situation och tagit oss ut och andra är här för att hjälpa), är i väldigt dålig situation som gör ALLT för att ta sig ur!
Alla har sin egen åsikt men inte alltid behöver man yttra sig.

Ja men precis! Va härligt hörru.

Man kritiserar aldrig en människa med skuldberg menar du. Ingen smäll på fingrarna inte. Här ger man bara ros och inget ris.

Man behöver ICKE tar ansvar för sitt handlande samt konsekvenserna.

Du och Megachef råkar inte vara vänner?

Eller kanske till och med samma person?

Ja men precis! Va härligt hörru.

Man kritiserar aldrig en människa med skuldberg menar du. Ingen smäll på fingrarna inte. Här ger man bara ros och inget ris.

Man behöver ICKE tar ansvar för sitt handlande samt konsekvenserna.
Meen va härlig att du verkligen känner att du måste genom flera konton trycka ner folk som redan är nere. Hur mår du? Behöver du en hobby? Och vem är DU som ska ge folk smäll på fingrarna som om du vore felfri?

Hen är nog bara väldigt ensam synd att hen inte förstår varför.....

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp