Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt, Idag ska vi till kommunens budgetrådgivare

Här sitter jag med mina skulder på 800 000 kronor. Har precis vaknat upp och insett vad jag har gjort. Jag kan inte förstå varför jag har gjort det här och så illa jag gjort mina nära och kära. Kommer aldrig att förlåta mig själv men jag får lära mig att leva med det. Att det gick så långt och att jag inte vågade berätta. Vad var jag rädd för? Jag vet inte, det är en sån skam att ha spelat bort så här mycket pengar.

Det har gått en vecka sedan jag berättade för min familj. Idag ska vi till kommunens budgetrådgivare. Jag har en underbar familj som stöttar mig. Vilket jag inte tycker jag är värd men är så tacksam för att de finns.

Mitt hopp är att någon ska hjälpa mig med ett lån på 100 000 kronor. Då skulle jag kunna betala av de dyra smslån och krediter som jag har. Skulle kunna överleva utan att behöva släppa allt. Även om man ansöker om skuldsanering så är det inte säkert att det beviljas. Då är det löneutmätning som gäller plus alla skulder som växer. Hur ska man orka?

Här sitter jag med mina skulder på 800 000 kronor. Har precis vaknat upp och insett vad jag har gjort. Jag kan inte förstå varför jag har gjort det här och så illa jag gjort mina nära och kära. Kommer aldrig att förlåta mig själv men jag får lära mig att leva med det. Att det gick så långt och att jag inte vågade berätta. Vad var jag rädd för? Jag vet inte, det är en sån skam att ha spelat bort så här mycket pengar.

Det har gått en vecka sedan jag berättade för min familj. Idag ska vi till kommunens budgetrådgivare. Jag har en underbar familj som stöttar mig. Vilket jag inte tycker jag är värd men är så tacksam för att de finns.

Mitt hopp är att någon ska hjälpa mig med ett lån på 100 000 kronor. Då skulle jag kunna betala av de dyra smslån och krediter som jag har. Skulle kunna överleva utan att behöva släppa allt. Även om man ansöker om skuldsanering så är det inte säkert att det beviljas. Då är det löneutmätning som gäller plus alla skulder som växer. Hur ska man orka?
Det var bra gjort, att berätta för nära och kära. Det gör så inte när man inser hur illa man gjort dom!
Bra ni fått tid hos skuldrådgivare, här är de flera månaders kö.
Lycka till nu och bra jobbat!

Skam, rädsla och ångest är mitt nya liv och ljuspunkten just nu är att jag är fri. Slippa spela, smusslande, undanhålla sanning. Min familj är guld värda utan dem skulle jag gå under. Är så rädd att jag inte orkar. Vill inte fly. Jag är en sådan person som har svårt att klara ovisshet. Ännu större anledning att inte försätta sig i en sådan här situation. Jag stängde av allt. Nu är jag den jag var för 8 månader sedan. Tänker klart och realistiskt.
Tydligen måste det gå så här långt för att jag skulle ta tag i det.

Hur gick det idag?

Var nog lite naiv när jag trodde att jag skulle lösa det med ett lån på 100 000 kronor. Jag tänkte att jag skulle klara mig på 7000 kronor efter att jag betalat 1100 kronor i månaden på lån. Budgetrådgivare sa att det kommer du inte att klara. Hon räknade ut att efter löneutmätning skulle jag få 10500 kronor kvar.
Så nu får jag släppa allt, låta det gå till Kronofogden och sedan blir det löneutmätning.
Det här var inte vad jag ville men jag måste tänka på min familj. Så att vi kan överleva.
Jag har så svårt för att släppa allt men jag gör det för min familj.
Känns ändå bra för nu vet jag vad som händer. Ovissheten har varit det värsta.

Jag har haft löneutmätning några månader nu och det är mycket bättre än att hålla på och trixa varje månad.
Såklart inget lyxliv men känns betydligt bättre att ha samma summa kvar varje månad, och att ha lite kvar mot att gå back måååånga tusen varje månad känns bra så mycket bättre.

Det som var absolut jobbigast var tidigare att sitta timmar med räkningshögen för att bara märka att det gick back 10 000 kr även denna månad..
Med löneutmätning så har jag bara de mest grundläggande räkningarna att betala tar 5 min max. Sen en stram budget så funkar det och blir till o med en påse chips till helgen!

Kommer gå kalas och stort lycka till!!

Känner en stor sorg när jag tänker på vad jag åstadkommit . Så mycket jag har raserat på åtta månader. Jag kan inte förstå det även om jag nu inser vad som var grunden till det. Tyvärr insåg jag det inte då. Ångesten kommer över mig varje dag, vad har jag gjort? hur ska det gå? hur kunde det gå så långt?
Det känns som att det inte är jag som gjort det. Jag som spelade varje dag tänker inte på spel det berör mig inte. Kan inte säga att spelet någonsin gav mig glädje, bara skam och ångest.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp