Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsatt Höga skulder, 1.3 miljoner vad göra?

Det är ju en extrem summa pengar ifall det inte ligger något missbruk bakom. Den enda slutsatsen man kan dra är att det då är överkonsumtion - men din man måste ju ha märkt att du/ni lever i lyx och långt över era tillgångar?

Den typen av lån med snabb utbetalning, dåliga räntor etc. tyder ju verkligen på att det är ett beroende som ligger bakom (att du behöver pengarna NU, bryr sig inte om konsekvenserna etc.) -är du shoppingberoende? 15000kr i hyra -är den endast din del eller hyran totalt?

Du har ju ändå en god inkomst från dina jobb, och om du lyckas samla dina lån så ska det inte vara några svårigheter för dig att klara av lånekostnadena.

Bra att du får stöd. Men ” mina föräldrar kommer skicka mig till psykolog” kanske låter bra men tyvärr funkar inte sånt. Tro mig jag vet. Hade förstått om du var en tonåring. Men du är en vuxen gift kvinna.
Hade varit en annan sak om du själv kommit fram till det. Just nu gör du allt för att vara dom som ska hjälpa dig till lags.
Fundera ett steg längre innan du tar emot denna hjälp från dina föräldrar.
Om du mår dåligt nu hur kommer du då må om allt skiter sig och dina föräldrar står där med dina skulder?
Men hur som helst så önskar dig/er lycka till i detta svåra.
Ha
Det är ju en extrem summa pengar ifall det inte ligger något missbruk bakom. Den enda slutsatsen man kan dra är att det då är överkonsumtion - men din man måste ju ha märkt att du/ni lever i lyx och långt över era tillgångar?

Den typen av lån med snabb utbetalning, dåliga räntor etc. tyder ju verkligen på att det är ett beroende som ligger bakom (att du behöver pengarna NU, bryr sig inte om konsekvenserna etc.) -är du shoppingberoende? 15000kr i hyra -är den endast din del eller hyran totalt?

Du har ju ändå en god inkomst från dina jobb, och om du lyckas samla dina lån så ska det inte vara några svårigheter för dig att klara av lånekostnadena.
15000:- i hyra (total) ska bli noll from juli i år. Vi får flytta hem till mina föräldrar så länge för att kunna beta av skulderna. Det tar jättehårt i alla mina ben i kroppen att se vad JAG orsakat. Både för mina föräldrar men framför allt min man.

Hej och tack för ditt meddelande eller svar.
inkomst båda löner 43.000 efter skatt. 15000:- i hyra. Mina föräldrar sa jag ska bo med dem tillsvidare from nu så därav ska lägenheten sägas upp.
Inga skulder pga droger eller spel. Utan bara rent för att få det att gå runt. Betalar allt jag kan av kvarvarande lön på skulder
Ursäkta men hör du till LSS eller liknande?

Du skriver att du har en man och nu att "dina föräldrar sa att du ska bo vid dem, så nu är lägenheten uppsagd".
Din man då?

Du är ju dessutom vuxen. Vill man bo med sina föräldrar då?
Vill föräldrarna ha sitt barn hemma i så många år?
Åh vilken man, om han ska med, vill seriöst bo med sina svärföräldrar?
Vill man skicka sitt förhållande i graven, är det rätt väg att gå. Annars helt fel.

"Mina föräldrar ska skicka mig till psykolog"

Men NEJ. Stopp stopp.
Du är väl vuxen!
Dina föräldrar ska INTE göra något. Du ska agera vuxet, du ska ta ansvar och framförallt DU ska INTE låta dina föräldrar ta beslut och helt köra över din man. Det DU ska göra är att tillsammans med din man komma fram till hur NI ska lösa allt. Utan dina föräldrar.

Vill du ha ditt förhållande kvar, bör du faktiskt börja fundera på vilka som ska vara beslutsfattare och vilka som faktiskt ska bestämma i ert förhållande och över ert liv.

Mot vad många andra skriver så tycker jag att föräldrarna verkar agera väldigt bra.

Hon är skuldsatt och det rejält. Går för närvarande inte runt och tar mer lån. Föräldrarna går in och kan eliminera en kostnad på 15 tkr/mån. Vilken kan bromsa belåning och användas till att amortera skitlån.

Föräldrarna inser att det finns ett bakomliggande problem och vill koppla in en psykolog.

Tycker det är ett fint exempel på att kavla upp ärmarna och göra vad man kan som familj i en riktigt allvarlig situation. Med en inkomst på 40 tkr efter skatt och föräldrarnas stöd så går det att hantera skulderna och bli av med dem.

I stället kommer de sedvanliga rekommendationerna. Släpp allt, pengar i madrassen innan utmätning, sök skuldsanering, dra inte in nån annan osv osv.

Jag hade valt att bo hemma hos föräldrarna i några år framför år av existensminimum där man förväntar sig att staten ska ta hand om (administrera) problemet man ställt till med.

Arbeta på orsaken till belåningen och lär dig mer om privatekonomi, låt inte föräldrarna helt lösa dig från lån, men tveka inte på att ta hjälp med de värsta skulderna. Mannen vet jag inte hur du ska hantera, älskar han dig är det bara för han att gilla läget och själv kunna jobba på att förbättra förutsättningarna för ett framtida gemensamt liv.

Mot vad många andra skriver så tycker jag att föräldrarna verkar agera väldigt bra.

Hon är skuldsatt och det rejält. Går för närvarande inte runt och tar mer lån. Föräldrarna går in och kan eliminera en kostnad på 15 tkr/mån. Vilken kan bromsa belåning och användas till att amortera skitlån.

Föräldrarna inser att det finns ett bakomliggande problem och vill koppla in en psykolog.

Tycker det är ett fint exempel på att kavla upp ärmarna och göra vad man kan som familj i en riktigt allvarlig situation. Med en inkomst på 40 tkr efter skatt och föräldrarnas stöd så går det att hantera skulderna och bli av med dem.

I stället kommer de sedvanliga rekommendationerna. Släpp allt, pengar i madrassen innan utmätning, sök skuldsanering, dra inte in nån annan osv osv.

Jag hade valt att bo hemma hos föräldrarna i några år framför år av existensminimum där man förväntar sig att staten ska ta hand om (administrera) problemet man ställt till med.

Arbeta på orsaken till belåningen och lär dig mer om privatekonomi, låt inte föräldrarna helt lösa dig från lån, men tveka inte på att ta hjälp med de värsta skulderna. Mannen vet jag inte hur du ska hantera, älskar han dig är det bara för han att gilla läget och själv kunna jobba på att förbättra förutsättningarna för ett framtida gemensamt liv.

"I stället kommer de sedvanliga rekommendationerna. Släpp allt, pengar i madrassen innan utmätning, sök skuldsanering, dra inte in nån annan osv osv." Vilket okunnig trams!

De flesta människor har släppat runt på sina skulder 15-20 år, minst. Sedan händer det något, det går överstyrd på grund av sjukdom, arbetslöshet, skilsmässa.

En 29-åring har gott om tid och möjligheter att lösa situationen den själv har skapat.
Det är väldig dumdristig av föräldrarna att gå in och lösa skulder,såvida det inte är enda barnet och det är förskott på arvet samt att de har mer pengar än de vet vad de ska göra av med. Det är uppenbarligen ett beteendeproblem, två vuxna med låga löner har levt som medelklasspar. Det ändras inte av att gå in och bekosta överkonsumtion (eller vad det är) genom att hjälpa med lån utan att först se att ett beteendeförändring har inträffat...vilket tar flera år är min erfarenhet.

För övrigt borde 2 vuxna hitta en billigare lägenhet som 1:a mål, än att flytta ihop med svärföräldrar som dessutom ska låna ut pengar...därmed kommer de att ha massor av synpunkter på vad paret gör av sina pengar åratal framåt. Vilket kommer att leda till många konflikter och troligtvis kraschade relationer och äktenskap.
There are no free lunch...

Senast ändrad:
"I stället kommer de sedvanliga rekommendationerna. Släpp allt, pengar i madrassen innan utmätning, sök skuldsanering, dra inte in nån annan osv osv." Vilket okunnig trams!

De flesta människor har släppat runt på sina skulder 15-20 år, minst. Sedan händer det något, det går överstyrd på grund av sjukdom, arbetslöshet, skilsmässa.

En 29-åring har gott om tid och möjligheter att lösa situationen den själv har skapat.
Det är väldig dumdristig av föräldrarna att gå in och lösa skulder,såvida det inte är enda barnet och det är förskott på arvet samt att de har mer pengar än de vet vad de ska göra av med. Det är uppenbarligen ett beteendeproblem, två vuxna med låga löner har levt som medelklasspar. Det ändras inte av att gå in och bekosta överkonsumtion (eller vad det är) genom att hjälpa med lån utan att först se att ett beteendeförändring har inträffat...vilket tar flera år är min erfarenhet.

För övrigt borde 2 vuxna hitta en billigare lägenhet som 1:a mål, än att flytta ihop med svärföräldrar som dessutom ska låna ut pengar...därmed kommer de att ha massor av synpunkter på vad paret gör av sina pengar åratal framåt. Vilket kommer att leda till många konflikter och troligtvis kraschade relationer och äktenskap.
There are no free lunch...
Förstår allt du säger men nu vet du ju inte hur mina föräldrar är eller min make. Tycker fortfarande man kan prata respektfullt till varandra.

jag vet en arab ägde en resturang fiiflade med skatten fick böter på över 1 miljon eller mer...
han ville inte betala så han flyttade till USA levde där som kung i 5 år med hemligt adress . Eftersom varken polis eller kronofogden kunde inte hitta han
efter 5 år avskrevs hans skulder. Han kom tillbaka nu jobbar han som mat grossist . Så jag vet inte men jag tror du kan flytta utomlands om du har pengar över och bo hemligt nånstans i 5 år så avskrivs skulderna.

Du har en poäng, vi har fått några uppgifter men saknar hur mycket underlagt som helst för att tycka något överhuvudtaget. Precis som i reality TV har vi fått uppgifter som får oss att engagera oss...men tunn med underlag.
Det hela känns hur märkligt som helst: föräldrar som vill hjälpa, var fanns de tidigare?. En make som får ut 20 tusen gift med en kvinna som blåser bort över miljonen...han måste ha undrat var pengarna kommer ifrån. Han måste undra varför du behöver jobba två jobb. Och vad gör HAN av sina pengar? Har du köpt maten och förbrukninsgvaror medans han lägger pengarna på prylar? En typisk kvinnofälla.

Det är så att jag börjar undrar om det här är ett skämtinlägg.
Ja lite luddigt är det hela . Vad är det ts vill ha råd och hjälp med egentligen.

När jag skrev detta inlägg var jag säker på att det var bra men tydligen inte. Har hamnar i skiten och behöver bara råd från liknande händelser där det löst sig. Ingen kf eller inkasso är aktuellt för min del. Vill bara veta hur jag På bästa sätt kan lösa skulden jag har!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp