Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt anhörig, hjälp!

Svårt att svara på hur man hamnar där utan spel/missbruk, har själv hamnat där pga. spel, så kan bara svara på det.
Men, överdriven konsumtion kan ju också vara en form av missbruk..
Att ta lån för att täcka upp dyra krediter/andra lån är nog en ganska vanlig ond spiral, det kan gå snabbt utför.
Kan ni be om att få se kontoutdrag så att ni ser att det inte handlar om spelmissbruk eller suspekta swishbetalningar (tänker drogmissbruk)? Jag själv skulle nog kräva det innan jag lånade ut pengar (om jag nu hade några :facejoy: )
Det är sant. Ska nog kräva att få se senaste årets kontoutdrag om personen inte ger tillräckligt tydliga svar.

Allt det här är fortfarande så himla nytt, så förhoppningsvis blir det lättare för personen att öppna upp/prata för varje gång det tas upp nu. Förstår att det kan vara svårt att sätta ord på exakt allt första gången man konfronteras med det.

Du har rätt. Det var mina katastroftankar som sprang iväg lite. Det är en hyresrätt.

Men vid löneutmätning så får man en betalningsanmärkning. Det kan skapa problem för personen som är delägare och sitter i styrelsen i ett företag. Företaget har varit en viktig vändning i personens mående och något som jag tror är superviktigt att personen får fortsätta att utveckla. Det kommer vara en viktig livlina för att hålla personen på rätt väg. Om det försvinner är jag orolig om personen kommer fixa att ta sig ur det här.
Inga problem med att både äga AB och sitta i styrelse med betalningsanmärkningar, jag har gjort det med löneutmätning.

Inga problem med att både äga AB och sitta i styrelse med betalningsanmärkningar, jag har gjort det med löneutmätning.
Okej! Upplevde du att kunder gjorde kontroller på dig/ditt företag?

Den här personen verkar i en konkurrensutsatt förtroendebransch där många kunder vill ha koll på vad det är för bolag dom har att göra med. Tänker att det kan se dåligt ut med betalningsanmärkning då.

Okej! Upplevde du att kunder gjorde kontroller på dig/ditt företag?

Den här personen verkar i en konkurrensutsatt förtroendebransch där många kunder vill ha koll på vad det är för bolag dom har att göra med. Tänker att det kan se dåligt ut med betalningsanmärkning då.
Det gjordes aldrig kontroller på mig personligen, det viktigaste var att kunna visa upp att man har en gällande ansvarsförsäkring med ganska höga beloppsgränser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp