Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsatt över öronen. Imorgon ska jag berätta för min mamma.

Dom flesta är från i början på 2020.

Gothia - 96000kr
Har räknat ut att jag betalat 54000kr i bara räntor. Funderar på att ge ett bud på 80 000kr? Och sen avskrivning. Tror ni det är helt omöjligt?

Sileo 29 200kr
Dom har jag skickat ett bud till på 20k och sen avskrivning. Har betalat drygt 10k i bara räntor till dom. Handläggaren skulle ta det med sin chef och återkomma.

Pra group 95 000kr
Tänkte erbjuda dom 50k och sen fryst ränta och fortsatt avbetalning. Får tillbaka mycket på skatten så tänkte slänga in det sista då. Tänkte även ansöka om utbetalning i förtid av skatten.

Coll 39 000kr. Tänkte erbjuda 35k och avskrivning.

Är det bästa att ringa? Skulle helst vilja maila då jag har svårt att stå mig över telefon. Så tänkte jag om någon har tips eller vill hjälpa mig formulera mail?
Vilket lån har du hos pra group ?

Nu har jag förhandlat med första inkassobolaget som var Sileo. Fick ner skulden från 29200kr till 24000kr. Jag försökte med 20k och då sa dom 26k. Tillslut gick de med på 24k. Endast genom mail.
imorgon ska jag ta tag i resten tänkte jag.. får se om jag tar mig modet att ringa runt!

Vad tycker ni är rimligt att erbjuda gothia? Någon här som förhandlat med dom? Skulden är ju på 96k och jag har betalat 54k i bara räntor. Skulden från början hos de olika låneinstituten var på 80k har jag räknat ut.

Plocka upp telefonen och börja ringa istället för att maila!

Om jag sa till dig att du får 3000kr per samtal du ringer idag så tror jag inte du hade tvekat en sekund, även om det är jobbigt.
Se det som en del av din rehabilitering - att ta tuffa samtal - att öppna jobbiga brev och INTE dra dig för att göra det som behöver göras.
Du kan göra det!

Plocka upp telefonen och börja ringa istället för att maila!

Om jag sa till dig att du får 3000kr per samtal du ringer idag så tror jag inte du hade tvekat en sekund, även om det är jobbigt.
Se det som en del av din rehabilitering - att ta tuffa samtal - att öppna jobbiga brev och INTE dra dig för att göra det som behöver göras.
Du kan göra det!
Håller med dig! Förhandla gör man per telefon och inte per Mail.

Jag ska ringa även om det känns jobbigt. Men vet inte vad som är möjligt att få igenom.. därför jag undrar om någon har tidigare erfarenhet av t.ex gothia. Vart ska jag lägga ribban lixom..

Jag ska ringa även om det känns jobbigt. Men vet inte vad som är möjligt att få igenom.. därför jag undrar om någon har tidigare erfarenhet av t.ex gothia. Vart ska jag lägga ribban lixom..
När du förhandlar måste du lägga ett förslag UNDER det du kan tänka dig att lägga, ni måste mötas sen på vägen. Hade jag kunnat lägga 80tkr rakt av hade jag först börjar med kanske 65-70.

PRA ville ha en skriftlig motivering till varför min skuld ska skrivas ner. Hur mycket jag kan tänka mig betala osv. Någon som skulle vilja hjälpa mig över PM och formulera så bra som möjligt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp