Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsatt över öronen. Imorgon ska jag berätta för min mamma.

Hej på er igen! Nu har jag pratat med min mamma. Och jag säger bara TACK underbara ni för att ni peppade mig till att berätta. Jag är så jävla glad att jag gjorde det!!!! Hon tog det så jävla bra och var så förstående. Jag trodde aldrig det. Hon tog ett lån direkt på 100k och vi ska lösa bort det allra värsta för att få ner min månadskostnad. Jag tror att det finns chanser för mig att få ett eget samlingslån om ca 2 månader. Nu är bara frågan vilka som är bäst att lösa bort med det mamma lånade men får väl sätta mig och räkna lite på vad som blir bäst..

skönt att höra att det gick bra!
Du kommer sova så gott inatt! :)
Starkt jobbat!!

Hej på er igen! Nu har jag pratat med min mamma. Och jag säger bara TACK underbara ni för att ni peppade mig till att berätta. Jag är så jävla glad att jag gjorde det!!!! Hon tog det så jävla bra och var så förstående. Jag trodde aldrig det. Hon tog ett lån direkt på 100k och vi ska lösa bort det allra värsta för att få ner min månadskostnad. Jag tror att det finns chanser för mig att få ett eget samlingslån om ca 2 månader. Nu är bara frågan vilka som är bäst att lösa bort med det mamma lånade men får väl sätta mig och räkna lite på vad som blir bäst..
Glad för dig som ja sa dig det blir bra för sanningen alltid kommer fram.

Bra! Skönt med en Sten som släpper. Nu är det bara att jobba framåt och för ett bättre liv. Det kommer gå bra hejar på dig!!

Tack allihopa❤️ Jag hoppas att fler blir motiverade att berätta om sina missbruk. Förstår om inte alla har anhöriga som kan hjälpa en ekonomiskt ur en sån här situation. Kanske inte anhöriga som är stöttande heller. Men att få öppna upp sig och slippa bära en sån här hemlighet är en enorm lättnad. Alltid finns det någon man litar på och kan prata med. Det gör verkligen skillnad. I fredags morse vaknade jag skakande med hjärtklappning och många vakna timmar under natten och det var längesen jag kände för att gå upp på morgon. Kände bara mörker. Idag vaknade jag kl 8 utan hjärtklappning och kände att mitt liv kommer ordna upp sig. Jag klev upp utan att känna den totala hopplösheten. Nu åker jag till jobbet och gör några timmar sen går jag på 4 veckors semester☀️

Hej på er! Ville bara dela med mig av min lycka eftersom det är tack vare er jag vågade öppna upp mig för mina föräldrar. Mina föräldrar gick in med en summa och löste flera av de mindre lånen så jag gick runt på ekonomin två månader tills mitt kreditbetyg blev bra. Igår ansökte lån via lendo och fick fyra erbjudanden. Svea och norweigan men fruktansvärd ränta och Ica banken med lösenkrav på hela summan (350k). Efter flera timmar trillade sista budet in från Lendify på 400k och 6,6% ränta och inget lösenkrav. Jag var så orolig att jag skulle behöva identifiera med instantor och dom sen skulle neka efter historik med inkasso och spel. Men icke!! Endast signering med BankID och nu har jag pengarna på kontot. På måndag ska jag ringa till inkasso och försöka förhandla med dom. Tar gärna emot om någon har tips hur jag ska förhandla.
Livet känns äntligen så hoppfullt igen även om det blir en lång resa mycket skulder. Jag kommer inte gå back flera tusen varje månad och kanske till och med kan unna mig något extra ibland. Jag är spelfri sen tre månader tillbaks och har inget sug alls. Tack igen för er support!!! Långt inlägg men behövde skriva av mig lite och även dela med mig ??

Hej på er! Ville bara dela med mig av min lycka eftersom det är tack vare er jag vågade öppna upp mig för mina föräldrar. Mina föräldrar gick in med en summa och löste flera av de mindre lånen så jag gick runt på ekonomin två månader tills mitt kreditbetyg blev bra. Igår ansökte lån via lendo och fick fyra erbjudanden. Svea och norweigan men fruktansvärd ränta och Ica banken med lösenkrav på hela summan (350k). Efter flera timmar trillade sista budet in från Lendify på 400k och 6,6% ränta och inget lösenkrav. Jag var så orolig att jag skulle behöva identifiera med instantor och dom sen skulle neka efter historik med inkasso och spel. Men icke!! Endast signering med BankID och nu har jag pengarna på kontot. På måndag ska jag ringa till inkasso och försöka förhandla med dom. Tar gärna emot om någon har tips hur jag ska förhandla.
Livet känns äntligen så hoppfullt igen även om det blir en lång resa mycket skulder. Jag kommer inte gå back flera tusen varje månad och kanske till och med kan unna mig något extra ibland. Jag är spelfri sen tre månader tillbaks och har inget sug alls. Tack igen för er support!!! Långt inlägg men behövde skriva av mig lite och även dela med mig ??
Det är sån här läsning man vill vakna till. Grymt jobbat och härliga föräldrar. :folded:
Tyvärr har jag nog inga bra tips att komma med till att förhandla med inkassobolag men jag önskar dig lycka till.
Uppdatera oss gärna här hur det går för dig.

S
Stort grattis!!!
Vilken härlig känsla!!

kan du skriva upp nu vilka lån/inkasso du har kvar och summa? Samt hur gamla det är så tror jag du kan få bättre support med hur du gör ackordförhandling :)

Dom flesta är från i början på 2020.

Gothia - 96000kr
Har räknat ut att jag betalat 54000kr i bara räntor. Funderar på att ge ett bud på 80 000kr? Och sen avskrivning. Tror ni det är helt omöjligt?

Sileo 29 200kr
Dom har jag skickat ett bud till på 20k och sen avskrivning. Har betalat drygt 10k i bara räntor till dom. Handläggaren skulle ta det med sin chef och återkomma.

Pra group 95 000kr
Tänkte erbjuda dom 50k och sen fryst ränta och fortsatt avbetalning. Får tillbaka mycket på skatten så tänkte slänga in det sista då. Tänkte även ansöka om utbetalning i förtid av skatten.

Coll 39 000kr. Tänkte erbjuda 35k och avskrivning.

Är det bästa att ringa? Skulle helst vilja maila då jag har svårt att stå mig över telefon. Så tänkte jag om någon har tips eller vill hjälpa mig formulera mail?

Undrar även om det är någon som har erfarenheter av avida? Jag har ett lån där på 69k. Räntan är 20% och lånet minskar ingenting. Betalar 1300kr/mån. Kan man förhandla med räntan? Sänka månadskostnad? Tänkte om jag betalar in typ 20k på det lånet.

Dom flesta är från i början på 2020.

Gothia - 96000kr
Har räknat ut att jag betalat 54000kr i bara räntor. Funderar på att ge ett bud på 80 000kr? Och sen avskrivning. Tror ni det är helt omöjligt?

Sileo 29 200kr
Dom har jag skickat ett bud till på 20k och sen avskrivning. Har betalat drygt 10k i bara räntor till dom. Handläggaren skulle ta det med sin chef och återkomma.

Pra group 95 000kr
Tänkte erbjuda dom 50k och sen fryst ränta och fortsatt avbetalning. Får tillbaka mycket på skatten så tänkte slänga in det sista då. Tänkte även ansöka om utbetalning i förtid av skatten.

Coll 39 000kr. Tänkte erbjuda 35k och avskrivning.

Är det bästa att ringa? Skulle helst vilja maila då jag har svårt att stå mig över telefon. Så tänkte jag om någon har tips eller vill hjälpa mig formulera mail?
Du ska absolut ringa när du förhandlar! Ett Mail är lättare för handläggarna att ignorera och säga nej till.

jag har inte ackordförhandlat direkt men jag har däremot fått räntor frysta och förhandlat en sjuhelvetes massa betalningsplaner per telefon :)

ang PRA group, tror det blir svårt att få bort en summa och en fryst ränta men avbetalningen ska fortgå. Antingen eller är det nog.
När du förhandlar så säger du helt enkelt hur mkt pengar du kan lägga och så får du vänta på om dom godkänner. Det kommer va tufft första gången sen är det lätt och du kommer in i det, det värsta du kan få är ett nej… kan va några som säger nej för att skulderna är för färska. Stå upp när du pratar och drick ett iskallt glas vatten när du blir nervös så lugnar sig nerverna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp