Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kan mycket väl vara så ja.
Ny oro. Tiden för invändning har gått ut och ingen har yttrat sig. Då kör vi igång med några veckors sömnlöshet och ångest till. Intressant de har ett datum på sig att inkomma med uppgifter, men att det ändå går bra att lämna,och därmed röra om,när som helst.

Ny oro. Tiden för invändning har gått ut och ingen har yttrat sig. Då kör vi igång med några veckors sömnlöshet och ångest till. Intressant de har ett datum på sig att inkomma med uppgifter, men att det ändå går bra att lämna,och därmed röra om,när som helst.

Idag kom ytterligare en in som inte anmält tidigare trots påminnelser.
En skuldsaneringsansökan verkar kunna pågå hur länge som helst med alla undantagsregler. Tur det gäller från inledande, men jobbigt för hjärnan att inte få slappna av.

Hej,

En fråga vid inledande och skatteåterbäring.
Som jag förstått så får man sin skatteåterbäring utbetald men om man får skuldsaneringen godkänd ska man betala in återbäringen till kronofogden?
Medans någon säger att man ska bara betala in om det är statliga skulder? Såsom tv-avgift mm.

Någon som vet exakt?

Vid inledande får du väl inte behålla skatten? Det är väl bara när skuldsaneringen gått igenom du får behålla? Eller har jag fel?

Som jag förstått får man den utbetald till sitt konto man angett på skatteverket, men att man sen ska betala in det beloppet som en del av skuldsaneringen om den blir godkänd vill säga.
Jag har inte förstått de riktigt, därför jag frågar. Försöker planera sommaren llte, och då blir de väldigt stor skillnad om man får behålla den, inte får den alls, eller om man får den men ska betala tillbaka igen

95 säker på att skatten utmäts om man har skatteskulder och liknande. Har man bara emål ska man behålla akatteåterbäringen men den kan ska betalas in om det är en del av betalplanen

Om skuldsaneringen vunnit laga kraft får man behålla skatteåterbäring var det besked jag fick när jag pratade med KF i våras.

Från KF:s sida

Om ditt skuldsaneringsbeslut har vunnit laga kraft får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket. Beslutet om skuldsanering vinner laga kraft (dvs. går inte längre att överklaga) tre veckor efter beslutsdatum.

Får du tillbaka pengar innan skuldsaneringsbeslutet har vunnit laga kraft går pengarna till att betala eventuella skulder i allmänna mål som du har i våra register. Som allmänna mål räknas de flesta statliga skulder, tex. skatt och TV-avgifter.
https://www.kronofogden.se/Skuldsanering2.html

Hej,
Lite offtopic kanske men bör kunna besvaras lätt.
Både jag och sambon står på lägenheten, imorgon ska vi köpa en soffa för ca 8.000 kr en vanlig soffa inget extraordinärt, om jag köper soffan ifrån mitt egna bankkort och kan påvisa det - Kan kronofogden ta soffan då?
Om sambon har utmätning dvs och dom kommer hem till oss.
Undrar egentligen samma sak om min MacBook Air dator, en Marshallhögtalare och Smart-TV?
Något av detta dom kan ta?
Självklart kan jag bevisa att allt är betalt med mitt kort.

Det låter som saker som inte brukar utmätas direkt. Möjligen högtalaren. Kolla på auktionstorget på kfm.se vad för grejjer som säljs.
Omöjligt att dom skulle gå att utmäta för hennes skulder är det inte.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp