Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För en som inte riktigt vet hur POit fungerar, aldrig hört talas om de innan. Något som banker, långivare, inkssobolag osv kollar upp per automatik om någon av deras kunder finns med?
Ja, jag tror att de flesta kollar POIT av de du räknar upp. Det omfattar ju även konkurser mm så sidan är ju intressant inom den ekonomiska sfären antar jag.

Har du slutat handla på kredit nu Fiore84? Annars lär det nog va ganska kört för dig framöver :-/

Jodå, jag har nog nått upp till mina kreditgränser hos dom flesta så.

Men tack för dom värmande orden lagom till helgen.
”Annars lär de nog va ganska kört för dig framöver”

Jodå, jag har nog nått upp till mina kreditgränser hos dom flesta så.

Men tack för dom värmande orden lagom till helgen.
”Annars lär de nog va ganska kört för dig framöver”
Ibland behöver man höra dom hårda orden! Det är ju en del av förutsättningarna för att få skuldsanering, att ändra sina vanor. Inte att du nått upp till dina kreditgränser, det tolkar jag som att hade det funnits utrymme hade du handlat vidare....

Jo jag vet.

Mitt svar var väl lite ironiskt, men då man mådde som allra värst hade man ju garanterat handlat mer på kredit om de gick. Självklart kommer jag inte försöka handla mer på kredit nu efter jag fått inledande.
Men just därför också jag försöker få reda på om jag ska redovisa dessa skulder

Allt fram till inledandet ingår i skuldsaneringen, allt efter ingår inte.
Drar du på dig nya skulder som du skippar att betala kan du få löneutmätning och det tas då ingen hänsyn till att du ha en betalplan i en skuldsanering så chansen är hyfsad att du inte kan följa planen och skuldsaneringen upphävs.

Det verkar oroväckande att du fortsätter skuldsättningen och det kan mycket väl resultera i att din skuldsanering upphävs eller avslås. Är det samma inkassobolag skulle jag räkna med att dom kommer protestera.

Jo jag vet.

Mitt svar var väl lite ironiskt, men då man mådde som allra värst hade man ju garanterat handlat mer på kredit om de gick. Självklart kommer jag inte försöka handla mer på kredit nu efter jag fått inledande.
Men just därför också jag försöker få reda på om jag ska redovisa dessa skulder

Du bör göra det för att minska risken för att fordringsägare protesterar.

Allt fram till inledandet ingår i skuldsaneringen, allt efter ingår inte.
Drar du på dig nya skulder som du skippar att betala kan du få löneutmätning och det tas då ingen hänsyn till att du ha en betalplan i en skuldsanering så chansen är hyfsad att du inte kan följa planen och skuldsaneringen upphävs.

Det verkar oroväckande att du fortsätter skuldsättningen och det kan mycket väl resultera i att din skuldsanering upphävs eller avslås. Är det samma inkassobolag skulle jag räkna med att dom kommer protestera.

Tack för alla svar.
Dom ”nya” skulderna är hos andra bolag, där det fortfarande inte gått till inkasso utan jag har betalt varje månad.
Men vore ju skönt att ”slippa” betala dom varje månad för att få ned månadskostnaderna

Är dom nu med vid inledande och du betalar på dom kan det bli väldigt fel då du inte får gynna nån särskild fordringsägare! Jag hade kollat upp detta genast

Fiore84 kan du inte skita i att betala dom skulderna? om dom inte rapporterat in till kfm är det deras fel.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp