Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Menar du med tillskott att man får behålla juni och dec lönen under skuldsaneringen?
Nej, i uträkningen för vad jag skall betala per månad skusan så har man tagit med en post som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på men som är typ för små oförutsedda utgifter. Det handlar om några hundralappar/månad

Nej, i uträkningen för vad jag skall betala per månad skusan så har man tagit med en post som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på men som är typ för små oförutsedda utgifter. Det handlar om några hundralappar/månad
Buffert :)

Ursäkta att jag är lite tjatig, men vill bara att min inledande skuldsanering inte ska skita sig.

Då det kommit lite olika svar på hur man ska göra med skulder som uppkommit EFTER min ansökan men INNAN jag fått inledande skuldsanering. Kan jag meddela dom till min handläggare utan att jag kan ”åka dit” på det för att jag fortsatt skuldsatt mig. Eller kan jag komplettera med dom lugn och ro så dom också kommer med?

Ursäkta att jag är lite tjatig, men vill bara att min inledande skuldsanering inte ska skita sig.

Då det kommit lite olika svar på hur man ska göra med skulder som uppkommit EFTER min ansökan men INNAN jag fått inledande skuldsanering. Kan jag meddela dom till min handläggare utan att jag kan ”åka dit” på det för att jag fortsatt skuldsatt mig. Eller kan jag komplettera med dom lugn och ro så dom också kommer med?
https://lagen.nu/2016:675
Du kan ju ringa din handläggare och fråga i allmänna termer. Dock är datumet för beslut av inledande det som styr. Skulder före datumet omfattas, skulder efter datumet omfattas inte.

Vs

Varför skuldsätter man sig mer när man insätt att man har såpass mycket skulder så man söker skuldsanering?.....

Du behöver inte komplettera med dom nya skulderna, dom kommer med ändå. Dock kommer handläggaren se att dom är nya, vilket i sin tur ställer till det. Lägger inte handläggaren någon vikt i det så lär säkert bolaget i sig invända mot en sanering , antar att de känner sig lurade...

Du borde väl se om dom är med i betalplanen? Och isf tänk på att inte betala nåt på dom då du gynnar en viss fordringsägare...

Vs

Varför skuldsätter man sig mer när man insätt att man har såpass mycket skulder så man söker skuldsanering?.....

Du behöver inte komplettera med dom nya skulderna, dom kommer med ändå. Dock kommer handläggaren se att dom är nya, vilket i sin tur ställer till det. Lägger inte handläggaren någon vikt i det så lär säkert bolaget i sig invända mot en sanering , antar att de känner sig lurade...
Ja då borde du istället fråga varför man skuldsätter sig för första gången!

Kanske för att man inte ”tänker klart” då man lever med självmordstankar varje dag pga sin skuldsättning, och får man då ”chansen” att handla nåt fast man inte har pengar kanske man tar den, för det är den lyckan man kan få.

Du borde väl se om dom är med i betalplanen? Och isf tänk på att inte betala nåt på dom då du gynnar en viss fordringsägare...
Har inte fått någon betalningsplan än tror jag? Och dom lär knappast vara med då jag inte angett dom och jag fick inledande för drygt en vecka sedan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp