Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Inte en aning faktiskt. Jag vet inte om skuldsaneringen kan se fastighetsinnehav och sånt på samma översiktliga sätt som verkställigheten kan

Ok, intressant. Sådana saker är ju väldigt lätt att ta fram? Men det är kanske vanligare att få inledande och sedan avslag än att få avslag direkt. Kanske behövs rutinerna vässas när skuldsaneringsansökningarna ökar och väntetiderna förlängs, men jag är ju inte alls insatt i hur kommunikationen är mellan skuldsaneringsteamen och övriga verksamheter på KF, om det är mycket byråkrati osv.

So?
Sjukdom som sjukdom, märkligt resonemang. Vad säger att din och din mans sjukdom är "mer seriös" än någon annan sjukdom?

Från och med förra årsskiftet kommer ansvaret för spelmissbruk att läggas in i socialtjänstlagen. Det innebär att kommuner liksom landsting blir skyldiga att erbjuda stöd och vård till personer som har problem med spel om pengar.

Riksdagen fattade ett beslut om att från och med årsskiftet införa ändringar i socialtjänstlagen och hälso- och sjukvårdslagen som innebär att kommunernas och landstingens ansvar för spelmissbruk förtydligas. Ändringarna innebär att kommunernas ansvar för att förebygga och motverka missbruk av alkohol och andra substanser utvidgas till att även omfatta spel om pengar. Likaså får kommunerna ett utvidgat ansvar för att aktivt arbeta för att motverka missbruk av spel om pengar bland barn och unga.

Med andra ord, oavsett om du har cancer,diabetes,spelmissbruk så är du SJUK. Ingen vill vara där.
Du läser in mer än jag skrev...Du skrev om spelmissbruk o att majoriteten här hade det som bakgrund till sina skulder. Jag (mfl) bara kommenterade detta med att det inte var så i vårt fall. Skrev bla om sjukdom (annan sjukdom) som orsak. Syftar inte alls på att det skulle vara mer "seriöst". Fanns inte i mina tankar över huvud taget då jag skrev så lägg inte in såna påståenden om något jag kommenterade.

Annlo
Ser att jag citerade fel, sorry.
Mina inlägg var riktade till signaturen "Magdaa"

Ja vad hade det med mitt svar att göra?? Vi har sanering o våra skulder har inte uppkommit pga spel utan bla pga ANNAN sjukdom.
I och med att du ber om svar. Du menade säkert inget illa, och du rättade dig själv nu.

Jag tror att det är som ni säger INGEN vill ha en massa skulder som går till kfm...Jag kan ju bara uttala mej om mitt fall...Pengar har alltid varit en tröst, lyckopiller, trygghet, m.m jag har alltid jobbat hårt för att tjäna pengar men sen när de människor som stod mej allra närmast blev sjuka och en kärlek till mej va missbrukare av läkemedel och jag stod mitt emellan allt elände som hände det var då spelet blev min ”bubbla” dit jag kunde fly o hjärnan slappnade av (trodde jag) jag kunde inte dricka alkohol ( har svårt för berusning) men spelet gjorde mej till en annan människa som jag inte alls kunde hantera så egentligen så va det oxå en känsla av berusning....Nu när jag hållit mej ” spelren” en längre tid så kommer känslor fram som ”vad har jag gjort” känner mej oxå som ett öppet sår som bara värker, vissa dagar mer o en del mindre , ibland hopp om en framtid, iblan vill jag inte finnas till längre....Jag vet att jag inte har ett friskt beteende....Hade jag varit frisk så hade jag inte utsatt mig och de jag älskar för detta h...vete...Jag lever nu en dag i taget det är det ända liv jag kan leva än så länge...men jag hoppas jag klarar av det...Jag har lånat massa pengar som jag nu inte kan betala tillbaka det är inte ok jag vet...

Jag tror att det är som ni säger INGEN vill ha en massa skulder som går till kfm...Jag kan ju bara uttala mej om mitt fall...Pengar har alltid varit en tröst, lyckopiller, trygghet, m.m jag har alltid jobbat hårt för att tjäna pengar men sen när de människor som stod mej allra närmast blev sjuka och en kärlek till mej va missbrukare av läkemedel och jag stod mitt emellan allt elände som hände det var då spelet blev min ”bubbla” dit jag kunde fly o hjärnan slappnade av (trodde jag) jag kunde inte dricka alkohol ( har svårt för berusning) men spelet gjorde mej till en annan människa som jag inte alls kunde hantera så egentligen så va det oxå en känsla av berusning....Nu när jag hållit mej ” spelren” en längre tid så kommer känslor fram som ”vad har jag gjort” känner mej oxå som ett öppet sår som bara värker, vissa dagar mer o en del mindre , ibland hopp om en framtid, iblan vill jag inte finnas till längre....Jag vet att jag inte har ett friskt beteende....Hade jag varit frisk så hade jag inte utsatt mig och de jag älskar för detta h...vete...Jag lever nu en dag i taget det är det ända liv jag kan leva än så länge...men jag hoppas jag klarar av det...Jag har lånat massa pengar som jag nu inte kan betala tillbaka det är inte ok jag vet...
Vi är många i samma sits. Det man ser gemensamt är att vi alla pratar om den där ”bubblan” man hamnar i. Där ingen är välkommen in. Vilket också gör att all kärlek försvinner ur ens liv.
Det enda vi kan göra är vårt bästa, och gör vi det så kommer det om inte annat iaf att bli bättre. Jag håller på dig, kämpa!!

Jag igen... Bombar tråden med frågor (mitt sätt att hantera oro kanske...) Min sambo och jag har en privatskuld på några hundratusen till en släkting som hjälpte oss att låna pengar genom att belåna mer på sin lägenhet. Vi har ju uppgivit den här skulden i vår ansökan men den kommer vi väl betala själva vid ev sanering? Antar att släktingen blir kontaktad av KF men de kommer väl inte kontakta släktingens bank? Vi har berättat att vi ansökt om skuldsanering.

Jag igen... Bombar tråden med frågor (mitt sätt att hantera oro kanske...) Min sambo och jag har en privatskuld på några hundratusen till en släkting som hjälpte oss att låna pengar genom att belåna mer på sin lägenhet. Vi har ju uppgivit den här skulden i vår ansökan men den kommer vi väl betala själva vid ev sanering? Antar att släktingen blir kontaktad av KF men de kommer väl inte kontakta släktingens bank? Vi har berättat att vi ansökt om skuldsanering.
Jag är inte säker men jag tror dom kommer få en liten del av kakan en gång om året precis som alla andra ni har skuld hos.

Jag är inte säker men jag tror dom kommer få en liten del av kakan en gång om året precis som alla andra ni har skuld hos.
Jag har uppfattat det lika som dig att det blir en skuld som alla andra och att långivaren får x % av skulden på samma sätt som övriga långivare.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp