Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag fick avslagen ansökan om skuldsanering, innan inledande. Överklagade inom 3 veckor och fick bekräftat att överklagan var godkänd och vidarebefodrad till tingsrätten. Detta brev kom förra veckan. Nu undrar jag hur det ser ut med skatteåterbäringen då? Har läst igenom lagen och det står att tingsrätten kan ställa in all utmätning under tiden. Hur vet jag om det är så?

Tack på förhand!

Kan ju tillägga att i utredningsrapporten som gjordes kring nyår så står det att det inte finns eller kommer finnas några tillgångar att utmäta inom snar framtid.

Hej Egon68,
Då min sambo också ska ansöka om skuldsanering så kan det vara bra om du delar med dit lite info.
Varför fick du avslag på din ansökan om skuldsanering?
Hur stor skuld har du?

Önskar dig lycka till.

Hej,
Klart jag gör det.
Jag har en bil som är privatleasad som KF menade var för dyr. Den är dock återlämnad samtidigt som avslaget kom och det visste KF.
Mina skulder uppgår till ca 1 000 000kr. De äldsta skulderna är ca 5 år gamla. Allt är lån för att finansiera spelberoende, vilket KF heller inte uppskattade.
När jag pratade med KF vid årsskiftet så menade han att det var bilen som var problemet.

Fråga på bara:)

Se där,
Så har man spelmissbruk är det svårare att få igenom en skuldsanering?
Visste inte det faktiskt.

Ja, de menade att all skuld som har uppkommit genom spekulation gör att risken för att en skuldsanering ska misskötas ökar. Men spelberoende är ju idag klassat som sjukdom och en skuldsanering ska ju vara rehabiliterande. Det är en knivig sits och man måste ta tag i problemet. Kolla under reklamen ikväll på tex tv6. Spelbolagen får härja fritt.

Hur skulle det se ut om Systembolaget hade erbjudande som köp 1 få 5? osv....

Tror det var Kalla fakta som kunde påvisa att 70% av spelbolagens intäkter kom från spelberoende, alltså lånade pengar. Visst, individen blir drabbad och är ansvarig för sina handlingar, men samhället får ta smällen i slutändan.

Se där,
Så har man spelmissbruk är det svårare att få igenom en skuldsanering?
Visste inte det faktiskt.

Spelmissbruk är en inte jätteovanlig anledning till avslag.
Brottslighet och framförallt ekonomisk brottslighet är dock mycket mer försvårande

Men om man har 2-3 miljoner i skulder och kanske lön på 10-12.000 dvs man kommer inte kunna betala av dom är väl skuldsanering enda som kan hjälpa individen?
Merparten av folket här på forumet som har skuldsanering har ju det just på grund av spel?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp