Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har sanering sen snart 1 år tillbaka. kan inte se något negativt. Är så skönt att slippa alla dessa kravbrev, jakten på nya lån, ångesten och oron som gnager.
Kan verkligen hålla med. Har haft sanering ett år i maj och jag njuter fortfarande av känslan att inte behöva gömma post, jaga lån och den ständiga ångesten att få vardagen att gå ihop. Aldrig mer något annat lån en bo lån så småningom för min del. Nu är det spara och vänta som gäller.

Har sanering sen snart 1 år tillbaka. kan inte se något negativt. Är så skönt att slippa alla dessa kravbrev, jakten på nya lån, ångesten och oron som gnager.
Håller med er tidigare talare. Själv lever jag nu på 11K till "allt" typ en 50-lapp om dagen så när jag fixat jobb och har hela 4800kr efter hyra o buss kort med skuldsanering så skulle jag få det betydligt bättre. Om man dessutom får behålla hela lönen juni och december så skulle det kännas som rena lyxen :)

2a veckan nu sen samtalet inför ev skuldsanering och har inte hört eller fått brev eller stått med i POIT.
Lite jobbig väntan måste jag säga men det är ju upp till 6månaders handläggningstid:(
6 månader är väl från dom mottog ansökan?

Håller med er tidigare talare. Själv lever jag nu på 11K till "allt" typ en 50-lapp om dagen så när jag fixat jobb och har hela 4800kr efter hyra o buss kort med skuldsanering så skulle jag få det betydligt bättre. Om man dessutom får behålla hela lönen juni och december så skulle det kännas som rena lyxen :)
Själv betalar jag mer i månaden på min löneutmätning än min man betalar på sin skuldsanering. Längtar till den dan jag slipper jobba 200-250 timmar per månad och kan leva normalt. Skuldfri detta året förhoppningsvis :)

Ni som har skuldsanering.... min man har lagt in överföring till kfm sista vardagen i varje månad. Hur blir det nu om det betalas imorgon? Det är ju röd dag :-/

Ni som har skuldsanering.... min man har lagt in överföring till kfm sista vardagen i varje månad. Hur blir det nu om det betalas imorgon? Det är ju röd dag :-/
Med stor sannolikhet dras det inte förrän första vardagen, dvs på tisdag. Så funkar det på handelsbanken iaf. Brukar inte ens gå att välja datum på röd dag utan det blir automatiskt nästkommande vardag.

Själv betalar jag mer i månaden på min löneutmätning än min man betalar på sin skuldsanering. Längtar till den dan jag slipper jobba 200-250 timmar per månad och kan leva normalt. Skuldfri detta året förhoppningsvis :)
Ja både jag o maken betalade betydligt mer i löneutmätning (trots räknat på lägre inkomst) än vi betalar nu med saneringen + att i saneringen ingår ju en summa som är tänkt som buffert o två betalningsfria månader per år.

Med stor sannolikhet dras det inte förrän första vardagen, dvs på tisdag. Så funkar det på handelsbanken iaf. Brukar inte ens gå att välja datum på röd dag utan det blir automatiskt nästkommande vardag.
Ajdå, då får vi se om det går och ändra på tills idag... vill ju inte betala in för sent

Det där är så intressant alltså. När min situation var som värst hade jag cirka 200 kr kvar att leva på varje månad. Gick då för skojs skull in på kfm och räknade ut vad man skulle kunna få behålla vid eventuell utmätning/sanering vilket genast resulterade i femsiffrigt, dvs runt tiotusen till att leva.. mycket märkligt... nu kom jag aldrig så långt då jag lyckades lösa det värsta på annat sätt, men har full förståelse för folk som går på knäna och väljer att släppa allt tillslut

En fråga: hur sker första kontakten när KF kontaktar en ang skuldsanering? Kommer beslutet alltid via brev eller ringer de och ställer frågor om ens ansökan först? Jag ignorerar alla okända nummer eftersom de olika kreditinstituten börjat jaga mig, men bör ju svara om KF ringer mig.
En annan sak: ska på samtal med skuldrådgivare i kommunen om någon veckas tid. Jag tänker att de kanske kan hjälpa oss hur vi ska tänka inför beslut kring skuldsanering/löneutmätning. Ska jag komplettera ansökan med det? Tänker att allt man gör för att förbättra läget kanske är värt att nämna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp