Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla kämpar!
Har nyligen fått beslut om ändring av betalning på min skuldsanering. Ansökte själv så allt är i sin ordning. Men ser på den summa som KFM kommer betala ut till fordringsägare har ändrats vid första utbetalningen nu i Mars.

Vid mitt första beslut om skuldsanering så skulle KFM tex betala till Ikano bank 10070 kr vid första utbetalningen nu i mars. I det nya beslutet så betalas det ut 1324 kr i stället.
Totala summan för utbetalningarna stämmer men undrar bara varför det "sparas" vid första utbetalningen och läggs mer på de andra 4 årens utbetalningar?

För mig spelar det ingen roll egentligen men då frun min betalar själv på tre gemensamma lån där ikano är ett av dom så skulle det vara skönt att se att det minskar där.
Sen kan man undra vad som händer då lånen kommer vara återbetalda innan mina fem är slut. Detta då frun betalar fullt på lånen samtidigt som jag betalar via min skuldsanering. Vad händer när det dimper in typ 13000 kr från min skuldsanering till Ikano och lånet är betalt....?

Hoppas nån hände med vad jag menar...

Kämpa på!!

Hej alla kämpar!
Har nyligen fått beslut om ändring av betalning på min skuldsanering. Ansökte själv så allt är i sin ordning. Men ser på den summa som KFM kommer betala ut till fordringsägare har ändrats vid första utbetalningen nu i Mars.

Vid mitt första beslut om skuldsanering så skulle KFM tex betala till Ikano bank 10070 kr vid första utbetalningen nu i mars. I det nya beslutet så betalas det ut 1324 kr i stället.
Totala summan för utbetalningarna stämmer men undrar bara varför det "sparas" vid första utbetalningen och läggs mer på de andra 4 årens utbetalningar?

För mig spelar det ingen roll egentligen men då frun min betalar själv på tre gemensamma lån där ikano är ett av dom så skulle det vara skönt att se att det minskar där.
Sen kan man undra vad som händer då lånen kommer vara återbetalda innan mina fem är slut. Detta då frun betalar fullt på lånen samtidigt som jag betalar via min skuldsanering. Vad händer när det dimper in typ 13000 kr från min skuldsanering till Ikano och lånet är betalt....?

Hoppas nån hände med vad jag menar...

Kämpa på!!
Har samma fundering här, vi har också gemensamt lån där jag betalar fullt. Så jag hoppas de har koll och reglerar det så jag slipper detta lån. Min man ska ju betala en summa så min del blir återbetald inom 3 år. Blir ju jobbigt om jag ska betala ytterligare 2 år innan det regleras.

Ja verkar inte som att nån vet hur de gör. Min skuldrådgivare visste inte heller eftersom det är nytt från 1 nov -17. Innan betalade man ju själv varje månad till alla man hade skuld till och när lånet då var återbetalt var det bara att inte betala in den summan. Men nu så betalas det ju en gång per år och lånet kommer då vara betalt innan själva lånetiden som man hade från början löper ut.

Vi har typ 4 år kvar på ett lån men då frun betalar fullt och jag en gång per år kommer lånet vara betalt på typ 2,5 år... vad händer då sen med min summa...

Det är dessutom allra första utbetalningen som görs enligt nya rutinen.

Ok Lasseman!
Blir några utbetalningar...
Men undrar varför det är mindre som betalas ut första årets betalning mot de nästkommande 4 åren.. på mitt förra beslut var det nästan samma summa till alla varje år. Har betalt till KFM nu i nästan ett år.
Spelar dock ingen roll då jag bara är så glad att jag får en ny chans i livet. Och bara gott att säga om KFM, de har varit mycket vänliga och hjälpsamma!

Jag har faktiskt inte en aning om det där..

Jag har skuldsanering sedan maj ifjol. Nu när årsbeskeden ramlar in på betald ränta, under tiden jag hade löneutmätning från KF antar jag, undrar jag om man får behålla ev skatteåterbäring under sin skuldsanering eller om det går in till KF?

Så här står det om detta hos kfm https://www.kronofogden.se/Skuldsanering2.html
ikonMinus.png
Vad händer om jag får tillbaka på skatten och har skuldsanering?
Om ditt skuldsaneringsbeslut har vunnit laga kraft får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket. Beslutet om skuldsanering vinner laga kraft (dvs. går inte längre att överklaga) tre veckor efter beslutsdatum.

Får du tillbaka pengar innan skuldsaneringsbeslutet har vunnit laga kraft går pengarna till att betala eventuella skulder i allmänna mål som du har i våra register. Som allmänna mål räknas de flesta statliga skulder, tex. skatt och TV-avgifter

Är det ett krav att ha löneutmätning innan en skuldsanering kan bli godkänd?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp