Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tar tacksamt emot tips hur man ska skriva för att lättare få saneringen att gå igenom .
Som Lasseman skriver, sanningen helt klart. Jag tror inte man tjänar på att skriva nåt snyftbrev, vi är alla i samma sits som söker skuldsanering så skriv helt enkelt hur skulderna uppkom, vad ni har gjort för att minska skulderna osv. Lycka till!

Jag tänkte inte på varför skulderna Uppkommit givetvis förstår jag att man ska skriva sanningen tack hoppas på tur

Tänkte mer om man inte varit i kontakt me rådgivare då man själv insett att man måste släppa allt är det negativt att man inte varit det ?

Och vad man gjort för att minska skulderna hur många sätt finns det egentligen mer än avplaner sälja de av värde här hemma ,jobba extra ?:)

Tänkte mer om man inte varit i kontakt me rådgivare då man själv insett att man måste släppa allt är det negativt att man inte varit det ?
Jag har inte varit i kontakt med skuldrådgivare, och jag har precis fått inledande. Hade haft löneutmätning i drygt två år. Skrev ungefär tre A4 sidor, om hur skulderna uppkommit, vad jag gjort för att försöka lösa situationen (skriv allt du kommer på, tex uppsägningar av abonnemang, gått ur facket, avbetalningsplaner, försök till frysta räntor, sålt av saker osv) och om mitt mående under alla år som skuldsatt, hur det har påverkat mitt sociala liv och vad en skuldsanering skulle betyda för mig. Lägg ordentligt med tid på brevet. Skriv, fundera, skriv lite till, fundera.. Jag satt och knåpade under några veckors tid för att minnas och få med allt som jag bedömde vara av vikt.
Lycka till :)

Måste nu ansöka om omprövning för min skuldsanering då jag kommer gå upp i tid ca 5,5% vid månads skiftet. Blir ingen större löne skillnad men vågar inte chansa att få för längd eller av med min sanering nu när jag äntligen fått den. Min undran är, då jag förstått att man ska ansöka även om min man får löne ökning. Har dom någon sorts bevakning på hans ekonomi även om han inte har några skulder och inte har mer med saneringen att göra än att vi är gifta? Tänkte hur noga det är att ompröva vid hans ändringar? . Då blir min tanke rent spontan att ny omprövnin kommer behöva göras två gånger om året vid den vanliga löne ökningen då detta inte inträffar samtidigt. Blir mycket byråkrati för ganska lite pengar. Förstår för min del om dom kollar vad jag tjänar osv, men kollar dom min mans deklarerade inkomst med?

Kfm bevakar ingenting, borgenärerna bevakar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp