Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
För varje månad som går i väntan på beslut så förlorar jag mitt hopp mer och mer..
Jag har ca 1 miljon i skulder som är orsakade av spel. Ca 250.000 är lån som är mellan 1 och 1½ år gamla bara.. det var mitt senaste och sista(!) återfall, och det som gjorde att jag inte längre hade något annat val än att släppa allt till Kronofogden. Min löneutmätning började först nu i oktober. Jag sökte skuldsanering med hjälp av kommunen i augusti. Jag har skickat med intyg om att jag fullgjort behandling på beroendecentrum och dessutom läkarintyg på att jag för ca ett år sedan fick en adhd-diagnos. Jag går dessutom på spelberoendemöten varannan vecka.. Jag är strax över 30. Sambo, inga barn. Har fast jobb. Lön på mellan 25-30 före skatt..
Är det någon här som haft liknande förutsättning och fått skuldsanering? Eller någon som har en uppfattning om hur mina chanser ser ut? Försöker ju vara beredd på att den inte ska beviljas, men det är inte lätt... Jag tycker ju verkligen att jag har tagit mitt ansvar för min problematik. Jag vet inte vad mer jag kan göra. Jag vill kunna se ett slut på denna mardröm....... spelberoende är utan tvekan ett långt lidande....
Nej, det vet jag redan. Jag vet dock många som har fått det, på grund av möten jag går på tillsammans med andra som drabbats av spelberoende..
Bra inlägg...
Men ja, det finns ju ingen som kan svara på det I guess. Får helt enkelt vänta och se.
Har inget att säga egentligen, mer än jag förstår dina känslor precis. Är, som du vet, i samma sits. Första dagarna kände jag hopp, att nu äntligen kommer hjälpen till ett liv från ovan. Till att nu känna mig totalt värdelös och utlämnad till att leva ett liv i helvetet. Varför skulle nån vilja ge mig en chans att förändra livet..
Håller tummarna för dig!
Hej! Jag är i väldigt liknade situation. (Nästan allt stämmer in på mig) Sökte skuldsanering i början av september. Följer gärna dig hur det går? Du kan väll uppdatera när du hör något från KF?