Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då behöver jag inte vara orolig med andra ord eftersom hon kommer att gå på timmar. Hon var nämligen på intervju på ett äldreboende alldeles nyss (hon är undersköterska) och ska skolas in till veckan på boendet och sedan gå på timmar. Som alla vet när det gäller äldreomsorgen och timvikarie så kan timmarna man får gå i vågor varje månad, allt från kanske trettio timmar till åttio-nittio timmar till ingenting alls nästan.

Så länge hon är timvikarie behöver vi alltså inte skicka in någon omprövning utan det ska göras först när hon får en anställning på låt oss säga 70-80% minst?

Då behöver jag inte vara orolig med andra ord eftersom hon kommer att gå på timmar. Hon var nämligen på intervju på ett äldreboende alldeles nyss (hon är undersköterska) och ska skolas in till veckan på boendet och sedan gå på timmar. Som alla vet när det gäller äldreomsorgen och timvikarie så kan timmarna man får gå i vågor varje månad, allt från kanske trettio timmar till åttio-nittio timmar till ingenting alls nästan.

Så länge hon är timvikarie behöver vi alltså inte skicka in någon omprövning utan det ska göras först när hon får en anställning på låt oss säga 70-80% minst?
Räkna på ett snitt om sex månader.

Du har nog inte riktigt förstått… löneutmätning eller skuldsanering = du betalar ungefär samma månadsbelopp. Du betalar inte på bägge. Så jag förstår inte riktigt ditt problem. Kör på utmätning ett tag och sök igen så ska du se det går vägen.
Nej jag fattar att man inte betalar både, men att få en löneutmätning är ju mycket jobbigare. Min chef kommer ju få reda på det då också till exempel.

Nej jag fattar att man inte betalar både, men att få en löneutmätning är ju mycket jobbigare. Min chef kommer ju få reda på det då också till exempel.
Min chef fick inte reda på något när jag hade löneutmätning. Det är lönekontoret som får den informationen.
Nu jobbar jag inom en stor organisation så det kan såklart vara annorlunda på en mindre arbetsplats.

Sen är det ju tyvärr som så att man kan komma till ett läge där det inte finns något alternativ till att släppa allt till KF som det var i mitt fall.
Läget efter jag släppt var betydligt bättre än innan, såväl mentalt som ekonomiskt.

Din chef får inte alls veta. Det är lönekontoret som får uppgiften. Dom ska absolut inte säga nått till din chef.

Min chef fick inte reda på något när jag hade löneutmätning. Det är lönekontoret som får den informationen.
Nu jobbar jag inom en stor organisation så det kan såklart vara annorlunda på en mindre arbetsplats.
Jag jobbar inom Stockholm stad så får väll hoppas att chefen inte ser det heller då.

En dum fråga.
Kan man få en betalningsanmärkning tiden mellan inledande och beslut på en skuld som ingår i skuldsaneringen?

Jag jobbar inom Stockholm stad så får väll hoppas att chefen inte ser det heller då.
Har svårt att tro att din chef får veta nått. Är ju troligen inte han som betalar ut dina löner utan det sker fr löekontoret/löneadministratören.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp