Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man har ett Kb sidan om där det finns några skulder ingår dom oxå eller?

Det vet jag inte ett kommanditbolag är ju egen juridisk person med en viss som ansvarar för skulderna, så länge företrädaransvaret inte slagit till så borde det inte inte omfattas.

Det vet jag inte ett kommanditbolag är ju egen juridisk person med en viss som ansvarar för skulderna, så länge företrädaransvaret inte slagit till så borde det inte inte omfattas.
Okej jag får väl reda på så småningom vad som gäller. Jag står för fullt ansvar i bolaget, Inga stora skulder men dock!

Jo men eftersom man sköter inbetalningarna själv så vill de kanske att man har kvar kontot. Blir svårt att betala annars, kanske tänker fel.
Självklart måste du ha en bank för insättning av lön och betalning av räkningar.

Alla skulder som uppstått före inledandet ingår, statliga också.. Särskilt intressant kan böter vara, de uppstår enligt vissa när brottet begås..
Även att du lånade till lunchen av mig idag ingår också.
CSN ingår bara det som har förfallit till betalning dock. Vore något stötande om man kan få bort studielånen så pass lätt.
Det hade varit trevligt att vara utan CSN efter saneringen haha.

Det hade varit trevligt att vara utan CSN efter saneringen haha.
Det förstår jag, men så är det tack och lov inte. Är nog att räntan höjs extra pga att folk inte betalar..

Det förstår jag, men så är det tack och lov inte. Är nog att räntan höjs extra pga att folk inte betalar..
Såklart är det självklart att den inte ska ingå. Jag är tacksam över att min blev pausad och att få börja betala igen januari 2024.

Ni som har blivit beviljad sanering ( även avslag) har ni fått behålla konto/debitkort hos den bank ni har haft kreditkortskulder hos om de ingick i saneringen?
Tex Swedbank eller har de avslutat kontot?
Tänker att de kan ju bli svårt för dom att få tillbaka nå pengar om de avslutar kontot.

mitt kreditkort blev uppsagt direkt vid inledande, vanligt betalkort utan kredit och internetbank fick jag behålla.

Jag betalade på mitt CSN ändå fram till inledande så jag hade ingen skuld till dom som ingår i min skuldsanering.

Jag betalade på mitt CSN ändå fram till inledande så jag hade ingen skuld till dom som ingår i min skuldsanering.

Jag hade obetalda skulder på 8000 innan löneutmätningen drog igång, såg till att betala av allt sådant för att vara på den säkra sidan om jag skulle vilja studera något, betalade sen csn under ett års löneutmätning. Är glad att jag gjorde det valet.

Har ändå bara ca 56000 kvar att betala, då jag pluggade upp gymnasiet senare i livet. Kan hända att jag ska plugga och lämna vården framöver och då känns det skönt att inte ha så mycket studielån kvar sen tidigare. Frågan är bara vad man vill bli när man är äldre vuxen?! :p

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp