Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om jag gör en omprövning och förlänger betalningsplanen, på vilket sätt gynnar det mig? Får jag behålla mer per månad mot vad jag får nu?
Det gynnar dig så till vida att Du kan få behålla den summa som det tar för att åtgärda tänderna, men att Du i gengäld önskar förlängning av betalplanen för den tid det tar att återbetala det som Du bad om för att reglera tandvårdskostnaderna.
Gör man på detta sätt, så borde inte borgenärerna ha synpunkter på tandvårdskostnaden då dom inte ekonomiskt blir lidande…
Så hade iallafall jag gjort !

Det gynnar dig så till vida att Du kan få behålla den summa som det tar för att åtgärda tänderna, men att Du i gengäld önskar förlängning av betalplanen för den tid det tar att återbetala det som Du bad om för att reglera tandvårdskostnaderna.
Gör man på detta sätt, så borde inte borgenärerna ha synpunkter på tandvårdskostnaden då dom inte ekonomiskt blir lidande…
Så hade iallafall jag gjort !
Jag hade nog chansat lite och inte fört in det i ansökan. Om det sen hade lutat mot ett avslag hade jag via mejl kompletterat med den informationen.
Någonstans får man väl hoppas att borgenärerna har någon slags empatisk förmåga och också tycker att alla bör ha ett drägligt liv, även om man hamnat i skuldträsket.. I ett drägligt liv ingår akut tandvård

Hur definieras nya skulder i sammanhanget?

Är det 1 månad sedan man tog dom? 1 år sedan man tog dom? 10 år sedan man tog dom?

Känns som ganska snävt vad "Nya" skulder dom är.

Dels själva tiden liksom men också om man tagit nya lån för att finansiera dom gamla...

Är det 1 månad sedan man tog dom? 1 år sedan man tog dom? 10 år sedan man tog dom?

Dels själva tiden liksom men också om man tagit nya lån för att finansiera dom gamla...
Finns nog inget rakt svar på vad som klassas som "för nya skulder" utan det är från fall till fall. Däremot så ska inte kfm lägga lika stor vikt vid hur gammal en skuld är utan det som väger tyngst är hur kvalificerat insolvent du räknas vara och vad mer du gjort för att ta dig ur skuldträsket.

Jag hade en skuld som var knappt ett år gammal och det gick igenom på andra grunder, däremot har jag läst om personer som blivit nekade och deras "nyaste" skuld har varit runt 1,5 år gammal.
Sen beror det ju självklart på vad lånet gått till, har du tagit lån för att överleva (hyra, mat osv) väger ju självklart det tyngre än om du tagit lån för nöjen, resa, spela, köpa dyr bil och dylikt.

Om man kollar på dom som fått sanering här verkar det vara väldigt olika, allt från 1 månad till flera år. Vad lånet använts till spelar nog roll och varför.
Inget beviljande är det andra likt kan man konstatera iaf, alla gör sin egen resa.

Någon som kan ansöka om skuldsanering via hemsidan?
Länken tycks bara leda tillbaka till Mina sidor, där det inte går att hitta något ansökningsformulär.

Någon som kan ansöka om skuldsanering via hemsidan?
Länken tycks bara leda tillbaka till Mina sidor, där det inte går att hitta något ansökningsformulär.
Man loggar in och fyller i alla uppgifter och skickar in, väldigt enkelt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp