Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det är för jävligt rent ut sagt. Tack för fina ord! ^^

Ja jag har alla kvitton. Blev ingen avlivning idag, får vänta till nästa undersökning och se vad som händer.

Jo den är klar i nov nästa år.
Just det, vi går ju i mål i november båda två. <3

Hej !

Ni som sökte och blev beviljade skuldsanering, hur gamla var eran lån mellan senaste lånen och inledande skuldsanering ?

J
Fick avslag på min skuldsaneringsansökan. 2.67 miljoner, anledningen kändes diffus men, att jag hade för nya lån (förra året).

När och om ska man söka igen? Jag har försökt frysa räntorna då jag ligger hos KF men ja.. de skulderna blir jag aldrig av med via löneutmätning.
Jag fick mitt första avslag 4 november 2021 , sökte igen 11 maj 2022 ! 9 augusti fick jag inledande

Hej !

Ni som sökte och blev beviljade skuldsanering, hur gamla var eran lån mellan senaste lånen och inledande skuldsanering ?
Min handläggare hävdade att jag hade tagit ett litet lån på typ 20 000 efter jag blev beviljad inledande. Jag har absolut inget minne av det och vet inte vilket av alla lån hon menar, men jag fick skuldsanering i alla fall. Jag var så tilt i huvudet pga utmattning på den tiden så jag visste knappt vart jag bodde eller hade parkerat bilen. Förutom det lånet så var det strax över ett år sedan senaste lånet/krediten.

När jag var fjorton-femton år så slog jag ut halva min framtand och tandläkaren satte dit en plastbit och den lossnade nu hösten 2019 när jag åt tacos. Har fortfarande inte lagat den pga kostnaden. Eftersom jag har en sjuhelvetes tandläkarskräck så måste jag ha narkos för detta ingrepp. Då har jag fått två förslag, båda nästan lika dyra (30.000 kr). Antingen sätta dit en ny plastbit som sitter 15-20 år eller dra ut tanden och montera en stifttand. Jag får vänta till saneringen är avslutad till att kunna ordna min framtand (behöver också skrapa tandsten). Hade det gått att ordna under saneringen så hade jag mer än gärna gjort det.
Jag jobbar i tandvården- att göra om en plastlagning kostar ca 1500 kr. Byt tandläkare om de säger att det kostar så extrema summor

Jag har ett köpeavtal men det är ju som bara att vi skrivit under på köpet, står ju som ingenting annat. Jo hon påstod att hon hade en sån försäkring och hon skulle undersöka om en operation som behövde göras gick på den. När jag sedan hörde av mig om att han blivit sämre och jag ville reklamera köpet så svarar hon mig inte längre. Hon vill helt enkelt inte ta något ansvar vare sig när det gäller att ersätta mig eller för den sjuka katten.
Vad är det för fel på katten?

Det som avgör vilken försäkring kattens vet vård ska gå på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp