Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur kan du säga så.!
Om våldtäkt, det är helt annat. Vi har inte skadat ngn annan förutom oss själva, och de jag gjort har många fler gjort och fått skuldsanering utan att anmäla ngn anhörig som har spelberoende. Det har läst nu.
Läsa innantill är inte din grej va?

Alltså fy fan vad trött man blir på att läsa din negativa attityd. Dom flesta av oss här har haft eller har det för jävligt också men inte sitter vi och gnäller så mycket som du gör. Du har fått svaret på vad du behöver göra för att få din skuldsanering så ryck upp dig nu och bete dig som en vuxen människa. Det är bara du som kan förändra det men du vill det inte tillräckligt!
Hon vill nog inte ha skuldsanering, hon vill ha medhåll och få gnälla eller så.

Gunma.

För att göra det enkelt och för att sluta gå i cirklar har du ganska enkelt två val.

1: Antingen får du skicka sonen till KFM
2: ...Eller så får du inte skuldsanering.

Det är liksom ganska simpelt. Oavsett vad du väljer är det ditt val men för att göra det konktret så kan du inte både äta kakan och ha den kvar. Tyvärr.

Gunma.

För att göra det enkelt och för att sluta gå i cirklar har du ganska enkelt två val.

1: Antingen får du skicka sonen till KFM
2: ...Eller så får du inte skuldsanering.

Det är liksom ganska simpelt. Oavsett vad du väljer är det ditt val men för att göra det konktret så kan du inte både äta kakan och ha den kvar. Tyvärr.
Biter inte..

Hur funkar det ifall man är 2 st med betalningsanmärkningar och vill separera men ej får lägenhet pga anmärkningar. Godtar kronofogden att man bor med varandra som vänner tills man hittar bostad? @Lasseman

Hur funkar det ifall man är 2 st med betalningsanmärkningar och vill separera men ej får lägenhet pga anmärkningar. Godtar kronofogden att man bor med varandra som vänner tills man hittar bostad? @Lasseman
Mtp på att det säkert finns tusentals människor som är roomies i Sverige och som på ett eller annat vis har hamnat i kfms klor kan jag inte tänka mig att det skulle ses som negativt. Delar ni dessutom på hyran finns det ju tom "mer pengar att hämta" tänker jag

Hej!

Ni som har sökt skuldsanering och fått det beviljat.

Min fråga är :

Har ni tagit hjälp av juridiska rådgivare eller har ni sökt själva ?

Jag har själv sökt en gång och det är mycket enkelt men fick avslag p.g.a. lån nära inpå enligt KF.

Jag har pratat med juridiska rådgivare och enligt de så är chansen mycket större att man får skuldsaneringen beviljat via dem, jag menar juridiska rådgivaren kostar 299 kr i månaden och man kan avbryta när som helst.

Juridiska rådgivarna har den direkta kontakten och vet hur man skall formulera sig och samt tar striden ifall det blir avslag samt har erfarenheter sen tidigare.

Vad säger ni som ar använt er av juridiska rådgivare för att söka skuldsanering ?
Jag sökte själv och blev beviljad första gången, hade då ännu inte hamnat hos Kf heller.
Om du vill ta hjälp av någon, vilket även ökar dina chanser att få igenom skuldsaneringen säger statistiken, vänd dig till kommunens budget- och skuldrådgivare..
Köp inga tjänster är mitt råd.

Ni kommer nog ses som sambos till en flyttar

Hej!

Ni som har sökt skuldsanering och fått det beviljat.

Min fråga är :

Har ni tagit hjälp av juridiska rådgivare eller har ni sökt själva ?

Jag har själv sökt en gång och det är mycket enkelt men fick avslag p.g.a. lån nära inpå enligt KF.

Jag har pratat med juridiska rådgivare och enligt de så är chansen mycket större att man får skuldsaneringen beviljat via dem, jag menar juridiska rådgivaren kostar 299 kr i månaden och man kan avbryta när som helst.

Juridiska rådgivarna har den direkta kontakten och vet hur man skall formulera sig och samt tar striden ifall det blir avslag samt har erfarenheter sen tidigare.

Vad säger ni som ar använt er av juridiska rådgivare för att söka skuldsanering ?
Att betala för en juridisk rådgivare är nog inte så positivt som det låter då du lägger pengar på något du eller en budget och skuldrådgivare kan göra.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp