- Meddelanden
- 6 045
- Mottagna reaktioner
- 2 812
- Poäng
- 1 987
Eller kanske det beror på att personalen hatt semester ?Ja det hade ju varit kortare om inte så många sökte direkt vid avslag tex.
Eller kanske det beror på att personalen hatt semester ?Ja det hade ju varit kortare om inte så många sökte direkt vid avslag tex.
Hej igen
Jag har inledande skuldsanering, jag jobbar heltid men har nu kommit in på högskola, utbildningen leder till högre lön på min befintliga arbetsplats. Jag har tänkt jobba heltid, men uppnår inte taket för vad man får tjäna för att ha studielån, gör jag bort mig om jag ansöker om 50% studielån? Jag vill verkligen inte riskera min skuldsanering men det skulle underlätta med studielånet för böcker, resor och övrigt material eftersom mycket är på distans
Jag tänker mer att min handläggare fattar beslut om att jag inte får skuldsanering om jag väljer att söka studielån när jag redan har inkomstStudielån räknas inte som inkomst.
Hej igen
Jag har inledande skuldsanering, jag jobbar heltid men har nu kommit in på högskola, utbildningen leder till högre lön på min befintliga arbetsplats. Jag har tänkt jobba heltid, men uppnår inte taket för vad man får tjäna för att ha studielån, gör jag bort mig om jag ansöker om 50% studielån? Jag vill verkligen inte riskera min skuldsanering men det skulle underlätta med studielånet för böcker, resor och övrigt material eftersom mycket är på distans
Spelar in men man räknar ju med ett visst antal timmar från varje i produktionen, så semestern är liksom redan inräknad.Eller kanske det beror på att personalen hatt semester ?
Jag vet att för två veckor sedan när det uppdateras på tisdagen hade det rört sig en dag framåt på en hel vecka ! Garanterat semestrar ! Och det köper jag ! Folk behöver sin semester. Sen har du även rätt att folk söker direkt efter . Jag väntade från november till majSpelar in men man räknar ju med ett visst antal timmar från varje i produktionen, så semestern är liksom redan inräknad.
Det hade ju varit kortare kö om inte så många sökte direkt vid avslag tex.
Handläggaren skiter i studielånet...det som hotar mer är att du ska plugga samtidigt som du jobbar. Finns en risk att handläggaren ser det som en risk, att din energi inte ska räcka till att arbeta. Hade jag varit du hade jag pluggat utan studielån och ansökt först när skuldsaneringen är fastslagen.Hur kan du jobba heltid och inte nå taket för vad man får tjäna för att ta studielån?
Det förstår jag absolut. Men man kan inte söka lån ena dagen och skuldsanering nästa.Lånade för att lösa andra skulder.
Det var mycket trauma i mitt liv.