Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan någon som fått inledande kolla under period...Jag hjälper en äldre släkting och där står:
Beräkning av betalningsutrymme
2208-2301 Period
XXXX Betalningsutrymme:
XXXX
6 månader? Eller ändras det när det kommer ett slutligt beslut.

Både och och var är eg skillnad? Lån som lån.
Allt ska ändå betalas igen och jag kämpar med det, tro mig
Det är sista gången jag kommer att svara på detta men det är skillnad. Har du konsumerat upp lånen eller har du spelat upp dom, har du investerat i något som anses riskfyllt eller blivit sjuk ja jag kan räkna upp fler olikheter.

Kan någon som fått inledande kolla under period...Jag hjälper en äldre släkting och där står:
Beräkning av betalningsutrymme
2208-2301 Period
XXXX Betalningsutrymme:
XXXX
6 månader? Eller ändras det när det kommer ett slutligt beslut.
Ja det kan komma att ändras. Min summa justerades med några hundralappar när förslaget om skuldsanering kom.

Om man skulle tjäna mer nu under inledande säg tex 10k ska jag betala in allt extra ? Eller ska man kontakta handläggaren så man har ryggen fri ?

Vad måste man skriva om lånet?
Konsumtionslån? Jag vet inte, minns inte allt vad jag skrev då jag ansökte.
Fick lån...det är också himla märkligt att man får lån så lätt..
Jag är ändå skyldig och vill betala tillbaks antingen via utmätning av lön el skuldsanering.
Mitt sista togs nog dec 21. Fick nej i mars, ska söka igen. Hoppet är det sista som överger en annars kommer jag inte orka....
Minns inte vad du skrev? Du vet väl varför du lånat? Ärlig är det man ska vara, verkar märkligt att du skriver att du inte minns.
Har läst många av dina inlägg och frågor, mest bara svammel. Inte meningen att vara elak men det känns som att du bara vill ha hjälp att hitta på en bra historia. Ta tag i det Kf bad dig ta tag i, vill du inte det så kan du lika gärna strunta i att söka igen. Du tar bara upp tid och energi från de som verkligen vill ha hjälp och behöver det. Jag behöver inget svar om att du är medberoende, jag vet absolut hur det är att vara medberoende. Som sagt, var ärlig och ta åt dig av vad alla skriver så ska du se att det kommer gå bra.

Minns inte vad du skrev? Du vet väl varför du lånat? Ärlig är det man ska vara, verkar märkligt att du skriver att du inte minns.
Har läst många av dina inlägg och frågor, mest bara svammel. Inte meningen att vara elak men det känns som att du bara vill ha hjälp att hitta på en bra historia. Ta tag i det Kf bad dig ta tag i, vill du inte det så kan du lika gärna strunta i att söka igen. Du tar bara upp tid och energi från de som verkligen vill ha hjälp och behöver det. Jag behöver inget svar om att du är medberoende, jag vet absolut hur det är att vara medberoende. Som sagt, var ärlig och ta åt dig av vad alla skriver så ska du se att det kommer gå bra.
Kan bara hålla med i allt du skrev.
Det finns så många som tar åt sig råden vi ger här inne och som ställer bra, konkreta frågor som det är bättre att lägga sin kunskap och energi på.

Vad måste man skriva om lånet?
Konsumtionslån? Jag vet inte, minns inte allt vad jag skrev då jag ansökte.
Fick lån...det är också himla märkligt att man får lån så lätt..
Jag är ändå skyldig och vill betala tillbaks antingen via utmätning av lön el skuldsanering.
Mitt sista togs nog dec 21. Fick nej i mars, ska söka igen. Hoppet är det sista som överger en annars kommer jag inte orka....
Då är det absolut rätt beslut att neka dig skuldsanering. Man ska inte kunna låna en massa pengar, ge bort dem och i samma veva söka skuldsanering. Du måste ju ha vetat när du tog sista lånet att du inte skulle betala på det. Sådant kan klassas som bedrägligt beteende och kan i sig vara skäl för avslag. När skickade du in ansökan om skuldsanering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp