Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nähä och vad är det då?
Skulder som följer en till graven, är inte det kval insolvens, el vad är kval insolvens?
Jag kommer bli pensionär en dag, blir knappt ngt kvar ....
Jag kan tycka ålder är också viktigt, är man ung har man många år kvar, men fr pension är inte mycket kvar
Ska ju inte behöva bli sjukskriven
Jag betalar det jah kan, fått bort fler smålån,och bytt till mindre lägenhet, allt för att jag ska göra rätt.
Vet ej hur jag gör m sonen än.
Jaja avsluta här

Det finns ju många som är kvalificerat insolvent som är i pensionsålder som absolut inte ska ha skuldsanering. Att ha någon sådan generell regel vore rent vansinne.

En fråga gällande när man ansöker om sanering..om man missar en skuld eller där tillkommer en skuld tex Skatt innan dom har hunnit titta på ens ansökan, vad händer då någon som vet?

En fråga gällande när man ansöker om sanering..om man missar en skuld eller där tillkommer en skuld tex Skatt innan dom har hunnit titta på ens ansökan, vad händer då någon som vet?
Alla skulder som finns på dig som person vid inledande ingår, även om du missat att nämna den. Förutom CSN, den skulden faller i regel utanför saneringen.

De ingår men blir prekluderade.

Läste något rättsfall jag inte hittar igen just nu, men i vissa fall kan man åka på att betala skulder fullt ut trots skuldsanering, tror det är om utslag kommit efter inledandet. Skulden ingår i skuldsaneringen men det saknas lagstöd för kfm att neka verkställighet av utslaget.

Måste bara fråga jag känner en som ska söka skuldsanering. Hon säger att hon gjort allt men det stämmer verkligen inte. Hon har hästar som hon inte kan leva utan. Lånat massa för att ha råd med veterinär bland annat. Äter väldigt ofta pizza och godis och lever på cola! Hon kan tydligen inte dricka vatten för hon klarar inte av den smaken.. jag blev nästan arg när hon sa hon ska söka skuldsanering med tanke på att hon lånat pengar för att ha ett gött liv för stunden.. jag sa att du kan aldrig ha skuldsanering när du lägger pengar på hästar då svarar hon allt jag lägger på hästarna håller jag utanför.. hon har släppt allt till kronofogden sa hon nyligen. Jag gissar på skulder på ca 300 tusen. Jag vet dom drar pengar från hennes lön

Måste bara fråga jag känner en som ska söka skuldsanering. Hon säger att hon gjort allt men det stämmer verkligen inte. Hon har hästar som hon inte kan leva utan. Lånat massa för att ha råd med veterinär bland annat. Äter väldigt ofta pizza och godis och lever på cola! Hon kan tydligen inte dricka vatten för hon klarar inte av den smaken.. jag blev nästan arg när hon sa hon ska söka skuldsanering med tanke på att hon lånat pengar för att ha ett gött liv för stunden.. jag sa att du kan aldrig ha skuldsanering när du lägger pengar på hästar då svarar hon allt jag lägger på hästarna håller jag utanför.. hon har släppt allt till kronofogden sa hon nyligen. Jag gissar på skulder på ca 300 tusen. Jag vet dom drar pengar från hennes lön

Blir tufft sen då med hästarna, antingen får hon ha svart inkomst eller sluta äta själv..
Skulder på 300k är möjligt att få skuldsanering på om hon är typ sjukpensionär

Blir tufft sen då med hästarna, antingen får hon ha svart inkomst eller sluta äta själv..
Skulder på 300k är möjligt att få skuldsanering på om hon är typ sjukpensionär

Kan inte hästarna ”utmätas”?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp