- Meddelanden
- 472
- Mottagna reaktioner
- 308
- Poäng
- 477
Inget att tacka för såklartTack! Kommer göra det oavsett svar iofs haha, men hade ju varit trevligt om det var ”mer brukligt” att få avslag och kunna spara undan det sista året.
Har en intressant mening i mitt beslut ”även om X arbetat heltid med tidigare inkomst (43tkr) hade X varit kvalificerat insolvent för lång tid framöver” (fick skuldsanering som 100% arbetslös) med förkortad betalplan mht barn.
Det håller jag med om, min önskan just nu är att det blir november så jag får den löneförhöjning jag blivit lovad sen jag började nya jobbet.. Lämpligt nog ligger den under vad som bör omprövas så jag tror jag hoppar omprövning i november, levt på under existens minimum sen förra november då jag av enfald inte omprövade när jag "frivilligt" gick ner i lön.. Har dock satt mig i sitsen att jag behövt skuldsätta mig privat.. Så det misstaget gör jag inte om
Den meningen i ditt beslut tycker jag du kan trycka på om du gör en omprövning år fem och du har bättre inkomst, för mtp hur de resonerade om din dåvarande inkomst känns det ju knepigt om de skulle resonera annorlunda år fem, om du inte skulle bli statsminister och tjäna runt 200k i månaden

)
Dvs ska man ompröva högre inkomst om betalplanen upphört men saneringen fortfarande pågår?