Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nja det var inte så jag menade. Det jag skrev var bara ett exempel. Ska försöka ge ett annat tips då och hoppas det är glasklart. Skriv ner på ett papper så som DU skulle vilja berätta din historia om varför skulder har uppkommit och vad du gjort för att förbättra situationen. Sen ger du denna lappen och ber antingen en skuldrådgivare att läsa igenom det och ser så att det låter tydligt. Har du inte möjlighet till att träffa en sådan så ger du den till den mest noggranna personen i din bekantskapskrets och ber den läsa igenom så att man förstår för din största utmaning är nog just nu att du snurrar till det för mycket.
Ok varflr göra narr av mig, jag skrev ner hela min historia första gången
Fick avslag

Ok varflr göra narr av mig, jag skrev ner hela min historia första gången
Fick avslag
Det är inte min avsikt utan det är endast för att hjälpa till. Hade inte ens svarat om jag inte ville hjälpa till. Alltså det är ju ingen garanti att du får något godkänt bara för att du följer det rådet jag skrev men jag märker att du krånglar till det något enormt. Skrev du ner allt sist och sedan lät du någon annan läsa igenom det ?

Varför fick du avslag? Vilken var motiveringen?
Precis rätt fråga! Ingen idé att söka igen om inget har förändrats. Handlar det om tid, så vänta ett tag. Handlar det om något annat, åtgärda det om det går. Annars vänta ett tag och se om tid kan fixa det.

En annan fråga slog mig.

Jag har "Tandoo"betalat massor med pengar till dom redan men typ bara ränta. Jag tror att det är kvar 80.000 kr på den skulden (var 100K ifrån början och har betalat kanske 50.000).
Om jag söker skuldsanering hur funkar det då i praktiken?

Min familjemedlem står ju med som borgenär (ej medlånetagare) hur ska jag göra för att inte min familjemedlem ska få anmärkning eller hamna hos KFM med den skulden? Måste jag fortsätta att betala på den skulden ändå eller?

En annan fråga slog mig.

Jag har "Tandoo"betalat massor med pengar till dom redan men typ bara ränta. Jag tror att det är kvar 80.000 kr på den skulden (var 100K ifrån början och har betalat kanske 50.000).

Min familjemedlem står ju med som borgenär (ej medlånetagare) hur ska jag göra för att inte min familjemedlem ska få anmärkning eller hamna hos KFM med den skulden? Måste jag fortsätta att betala på den skulden ändå eller?
Ja antingen så betalar du jämte eller så får den andra personen fortsätta betala

En annan fråga slog mig.

Borgenär? Menar du borgensman?

En annan fråga slog mig.

Skulden ingår men kommer betalas som vanligt varje månad av borgensmannen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp