Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fyll i uppgifterna på kfm sida så får du en liten hum om hur det blir.
Ja, gjorde det! Fick de till 9000 istället för 10250. Vet inte hur de är med buffert har 1000 nu tror jag och en betalplan på 4 år

Jag fick ett första svar gällande min omprövning i början av förra veckan. Tyvärr fick jag en handläggare i Kalmar... Har självklart läst en hel del om hur statistiken ser ut gällande Kalmar.

Hen ifrågasatte direkt varför jag bytt jobb (vilket jag förstår då jag gick ner i lön) och jag svarade ärligt att min dåvarande firma fasade ut mina arbetsuppgifter så jag hamnade mer framför plinkande på dator vilket fick mig att bli mer stressad och må sämre psykiskt.

Hen frågade om min lön kommer vara likadan som min första i Juni där de räknade på de dagar jag hann jobba i Maj men jag inte fick utbetalt i maj och bifogade en lista från Beskattningsdatabasen. Jag nekade och angav min rätta lön och bifogade även en kopia på mitt anställningsavtal där min fasta lön framgår. Hen bad mig även räkna in eventuellt OB och övertid men då jag inte har sånt på schema går det rimligtvis inte att räkna in...

Då jag slutade mitt förrförra jobb så fick jag en rätt hög slutlön då jag hade en hel del komp och semester som betalades ut och detta höjer ju givetvis min snittlön enligt beskattningsdatabasen vilket blir felaktigt om man ser till att jag levt på under existens minimum sen november i fjol när jag bytte jobb.
Hur tungt väger dessa siffror in kontra mitt anställningsavtal?
Imorgon är det åtta dagar sedan jag fick mejlet utan att höra något mer trots att hen avslutade med frasen "Svara gärna så snart som möjligt..."

Oroar jag mig i onödan? Känns ju spontant som att min omprövning kommer gå åt hel... och jag fortsättningsvis får vända på varenda öre...

Jag fick ett första svar gällande min omprövning i början av förra veckan. Tyvärr fick jag en handläggare i Kalmar... Har självklart läst en hel del om hur statistiken ser ut gällande Kalmar.

Hen ifrågasatte direkt varför jag bytt jobb (vilket jag förstår då jag gick ner i lön) och jag svarade ärligt att min dåvarande firma fasade ut mina arbetsuppgifter så jag hamnade mer framför plinkande på dator vilket fick mig att bli mer stressad och må sämre psykiskt.

Hen frågade om min lön kommer vara likadan som min första i Juni där de räknade på de dagar jag hann jobba i Maj men jag inte fick utbetalt i maj och bifogade en lista från Beskattningsdatabasen. Jag nekade och angav min rätta lön och bifogade även en kopia på mitt anställningsavtal där min fasta lön framgår. Hen bad mig även räkna in eventuellt OB och övertid men då jag inte har sånt på schema går det rimligtvis inte att räkna in...

Då jag slutade mitt förrförra jobb så fick jag en rätt hög slutlön då jag hade en hel del komp och semester som betalades ut och detta höjer ju givetvis min snittlön enligt beskattningsdatabasen vilket blir felaktigt om man ser till att jag levt på under existens minimum sen november i fjol när jag bytte jobb.
Hur tungt väger dessa siffror in kontra mitt anställningsavtal?
Imorgon är det åtta dagar sedan jag fick mejlet utan att höra något mer trots att hen avslutade med frasen "Svara gärna så snart som möjligt..."

Oroar jag mig i onödan? Känns ju spontant som att min omprövning kommer gå åt hel... och jag fortsättningsvis får vända på varenda öre...
Hur stor summa var slutlönen utöver grundlönen ?

Hur stor summa var slutlönen utöver grundlönen ?
Ca 20 netto, därav gjorde jag ingen omprövning på slutlönen eftersom den dels hamnade under 3-4000 i månaden men också då den egentligen skulle sparats till sommaren så jag kunde ha semester. Däremot gick ju dessa pengar till hyra, kfm och räkningar när jag blev arbetssökande...

En annan fråga, jag fick bekräftelsen på att de mottagit min omprövningsansökan via kivra, kommer jag få eventuellt beslut via kivra också eller kommer det med snigelpost?

Idag gick jag ett brev från PRA group som tagit över min skuld från Bank Norwegian.
Texten gör mig lite bekymrad då min skuld inte ligger hos kfm utan ingår i min sanering.
Din fodran ligger för närvarande hos Kronofogden för utmätning.
Ärendet kommer att ligga kvar och vi kommer att informera Kronofogden om ägarbytet.
Det fick jag med. Och igår fick jag på Kivra att dom har gjort en bisnode på mig. Min första kreditupplysning sedan jag fick skuldsanering, ett år sedan.

Okej, mejlade för att kolla så min kompletterande information kommit fram förra veckan och fick som svar att handläggaren gått på semester till slutet på augusti. Någon som vet om någon annan tar hand om mitt ärende eller om det ligger väntandes tills hen är tillbaka?

Samma för min sambo, han får snällt vänta på att handläggaren kommer tillbaka från sin 4 veckors semester innan beslut ges.
Okej, mejlade för att kolla så min kompletterande information kommit fram förra veckan och fick som svar att handläggaren gått på semester till slutet på augusti. Någon som vet om någon annan tar hand om mitt ärende eller om det ligger väntandes tills hen är tillbaka?

Samma för min sambo, han får snällt vänta på att handläggaren kommer tillbaka från sin 4 veckors semester innan beslut ges.
Hmm.. En kan ju tycka att en annan handläggare borde kunna ta över ärendet isåfall.. Annars är ju handläggningstiden för omprövningsärenden hyfsat missvisande..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp