Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Får du skuldsanering i tre år så har du anmärkning i fem år.

Den börjar räknas vid inledande.

Jag fick inledande i april 2021, beslut i oktober 2021 men min skuldsanering avslutas i april 2026.
Ingen får ju skuldsanering i 3 år kan ju vara bra att flika in här. Betalplanen kan vara på 3 och det är något annat

Men - jag kan ta på autogiro DN som går genom Klarna och jag har skusan.

Så autogiro kan du nog ta då det handlar om att du kopplar ditt betalkort till betalningen.
Jag kunde inte göra det. Tidningen som det gällde gjorde allt för att få igenom det på autogiro men det var stopp. Nu var det inte störra summa är att jag klarar av att betala hela på en gång nu efter saneringen.

Hur är gången vid en omprövning som leder till att månadsbeloppet i betalplanen sänks? Skickas ett nytt förslag om betalplan ut till alla borgenärer som de ska godkänna? Hur lång tid har de i så fall på sig?

Hur är gången vid en omprövning som leder till att månadsbeloppet i betalplanen sänks? Skickas ett nytt förslag om betalplan ut till alla borgenärer som de ska godkänna? Hur lång tid har de i så fall på sig?
Ja, de informeras om det. Tidsmässigt så tror jag inte att det finns någon när det gäller borgenärerna.

Jag skickade in en omprövning i november 2021 och handläggare ringde mig i februari eller mars 2022. Min nya betalningsplan började att gälla från april 2022. Gick från 13.100 kr till 10.100 kr cirka.

Hej!
Den stigande inflationen i Svergie på både livsmedel och drivmedel m.m. hur påverkas ni av det under skuldsaneringen?
Jag själv känner att det börjar ta hårt och börjar bli irriterad över alla skenade kostnader nu under saneringen.. Min skuldsanering blir klar i december 2025, och ska alla priser öka överallt blir ju detta ohållbart i längden. Speciellt med bränsle då man får 18.50:- i ersättning.. När priserna ligger lååångt över det idag.

@Guldjägarn
Jodå, det märks dock inte katastrofalt ännu.
Dock blir det mindre och mindre man kan lägga undan och har TOM blivit tvungen att "låna" lite av mig själv.
Så bufferten kommer att gå åt om inget ändras inom överskådlig framtid.

Hej!
Den stigande inflationen i Svergie på både livsmedel och drivmedel m.m. hur påverkas ni av det under skuldsaneringen?
Jag själv känner att det börjar ta hårt och börjar bli irriterad över alla skenade kostnader nu under saneringen.. Min skuldsanering blir klar i december 2025, och ska alla priser öka överallt blir ju detta ohållbart i längden. Speciellt med bränsle då man får 18.50:- i ersättning.. När priserna ligger lååångt över det idag.
Det känns av såklart.

Nej det behöver inte godkännas av borgenärerna. Dom har möjlighet att yttra sig ett par tre veckor.

@Guldjägarn
Jodå, det märks dock inte katastrofalt ännu.
Dock blir det mindre och mindre man kan lägga undan och har TOM blivit tvungen att "låna" lite av mig själv.
Så bufferten kommer att gå åt om inget ändras inom överskådlig framtid.

Det är tragiskt, om man vill spara men måste ”konsumera” upp allt man får varje lön. Suck!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp