Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok om ens familj och partner har tillgångar kanske men mpste vara olagligt att ta för givet att den skuldsatte kanske kommer bli rik pga föräldrar med med stora tillgångar. KF kan ju inte tvinga föräldrarna ge sina tillgångar till sin son när dom dör, dom kanske planerar ge bort alla tillgångar till välgörrenhet för att dom är ovänmed sonen el liknande. Ger mej fan på att bara för man har en finare adress och/rikare föräldrar har man svårare att bli beviljad sanering än tex en invandrare i förorten. Dessutom i mina ansökningar har jag haft yngre invandrarbrudar som handläggare. Aldrig i h-vette en sån skulle han nåt till övers å bevilja sanering till mej oavsett.
Enligt lag så har du rätt till din arvslott som är 25 % oavsett vad som står i testamentet.
Dock så kan du avstå från den om du vill respektera testamentets utformning.

Vilken lag skulle det bryta mot tänkte du?
Inte vet jag, kanske GDPR? Att analysera folk runt en som inte har nåt att göra med ens problem el ekonomi. Förtal oxå kanske, att anklaga el dömma den skuldsatte på vad KF tror. Att behandla skuldsatta olika beroende på bakgrund och enskilda handköggarrs fördomar. Har KF helt fria händer kolla upp folk som inte har med den skuldsatte att göra?

Absolut inte. Dina föräldrar kommer inte att bli involverade i din skuldsanering bortsett från om du har en skuld hos dom som ska ingå alternativt om ni delar hushåll för då räknas deras inkomst in men inte deras tillgångar.
Du förstår ingenting om vad jag pratar om här tyvärr.

Enligt lag så har du rätt till din arvslott som är 25 % oavsett vad som står i testamentet.
Är det inte 50% man inte kan bli av med? Så var det när jag pluggade vill jag minnas

Inte vet jag, kanske GDPR? Att analysera folk runt en som inte har nåt att göra med ens problem el ekonomi. Förtal oxå kanske, att anklaga el dömma den skuldsatte på vad KF tror. Att behandla skuldsatta olika beroende på bakgrund och enskilda handköggarrs fördomar. Har KF helt fria händer kolla upp folk som inte har med den skuldsatte att göra?

Gdpr är ju inget problem, det handlar ju om att man o så fall tycker uppgiften är nödvändig.

Fast att behandla olika skuldsatta olika är ju precis det skälighetsbedömningen handlar om, att ta in det som handlar om annat än rena siffror, som kvalificerade insolvensen handlar om.

Nej man kollar nog inte upp så mycket som regel, men naturligtvis kollar man inte upp folk som inte har med saken att göra.

Här kommer jag med lite statistik angående skuldsaneringar som kan va kul att veta hur många som har i sverige 2022 års information
20220712_184105.jpg

Laglotten verkar vara 50% av arvslotten. Ärvda 7:1

Iofs så är det bra men jag vill inte göra det fler gånger då jag verkligen njuter av att betala det jag köper direkt det innebär att jag har råd med det dessutom.
Och jag gillar att veta att det är *min* vara, inget som kreditbolaget äger!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp