- Meddelanden
- 2 490
- Mottagna reaktioner
- 1 634
- Poäng
- 1 147
Nu har jag fått svar igen från samma irriterande och onekligen okunniga människa. Nu skriver hon:Häromdagen skulle jag beställa nått från nätet. Tänkte att jag tar på faktura för att jag ville se det jag hade beställt innan jag betalat. Handlade inte om några stora summor. Men det kändes enklare ta faktura oo slippa ligga ute m pengar m det skulle bli så att jag behövde skicka tillbaka.
Det blev nej direkt. Just denna webbsida anv sej av Walley som jag inte haft att göra med trodde jag. Visste inte att de var en dela betalkoll o Easycard.
Jag mailade o frågade om varför det vart avslag. Jag höll på smälla av då jag fick svaret...
"Anledningen till att ditt köp nekas är på grund av att du har en pågående skuldsanering.
Det ligger även en blockering på ditt personnummer hos oss.
Anledningen till det är för att du har 2 skulder till oss för ditt Easycard och Betalkoll som skickades till inkasso 2017-02-16 och 2017-01-09.
Återkom gärna till oss vid fler frågor eller funderingar.
Du kan se dina fakturor genom att logga in på MyWalley eller ladda ner vår app Walley."
Jag är ok m att man spärrad en tid efter men att hon påstår att jag har pågående sanering! Skrev tillbaka och frågade om dom ens tittade på den kreditupplysning de tog...Där är det väldigt tydligt att det inte finns några anmärkningar o att jag inte har skuldsanering längre utan den avslutades i maj. Dessutom hänvisade hon till att mina skulder som haft till dem o ingick i min sanering skulle finnas på mina sidor hos MyWalley. Kunde även där meddela henne att dom sidorna där är helt rena! Finns inga gamla fakturor..
Som sagt, gråter inte över att jag inte kunde ta faktura. Men det är bara sättet som gör mej så arg. visserligen kan det vara så att det är för att de får sista utbetalningen fr KFM 27 juli o att det är de dom utgår ifrån o påstår att jag har pågående sanering...
Sorry ville skriva av mej...o även till er andra som snart är klar med era saneringar...Vad som kan hända..Man är fortf svartlistad...hos vissa bolag/företag.
"Okej, jag har registrerat att din skuldsanering är avslutad i din kundbild.
Det verkar som att skulderna fortfarande är ohanterade hos oss, om du gör ett nytt köpförsök så är risken stor att det inte kommer gå igenom på grund av detta.
Vi rekommenderar dig att kontakta Kronofogden för att dubbelkolla så att dessa skulder va inkluderade i din skuldsanering."
Hon fick ett lite upprört svar... Funderade om hon skämtade...Förklarade hur en sanering går till och att allt före mitt inledandedatum maj-17 ingår. Och förklarade oxå att dessa skulder fanns/finns i skuldförteckningen.
Jag kan gissa att det delvis beror på att KFM har sin sista utb till borgenärerna den 27/7. Det skrev jag också till dom och att efter det förväntar jag mej att ev rest skuld rensas.
Jag är inte ute efter att börja handla på kredit hit o dit men rätt ska vara rätt iaf!