Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan dock förstå delvis att man är svartlistad hos aktörer som ingått i skuldsanering, lär ju i deras ögon vara en kraftigt förhöjd risk.
Däremot när alla ärenden du har med dem är avslutade bör du kunna be dem ta bort all information de har om dig med stöd av GDPR.
Absolut kan jag förstå det men i detta fallet så påstod ju människan att jag fortf hade pågående sanering å det retar mej. De har ju helt klart inte ens kollat kreditupplysningen.
Har mailat igen så det blir ju spännande vad dom nu har för svar. Tänker dock inte utnyttja dem igen men rätta ska vara rätt.

Ja det går naturligtvis bra att avslå igen, annars skulle ju tingsrätten beslutat om skuldsanering direkt.
Du kan inte välja var ett ärende ska handläggas, möjligen önska att det inte ska handläggas i Kalmar, men vad jag förstått så tar ändå andra sektioner över återförvisade ärenden.
Jaaa precis 2 veckor efter att TR i Malmö återfört ärendet till KFM, kontakas vi av en handläggare i Sundbyberg. Ärendet heter nu SÅ-XXXXX-22. Studerar man XXXXX så ser man att ca 500 ärenden detta år återförts till KFM för fortsatt handläggning eller besked att skuldsanering skall inledas...

Senast ändrad:
Blir man svartlistad hos Klarna efter en skuldsanering? Jag har en skuld hos Klarna som gick till inkasso på 38 tusen och som ingår i min sanering.

Blir man svartlistad hos Klarna efter en skuldsanering? Jag har en skuld hos Klarna som gick till inkasso på 38 tusen och som ingår i min sanering.
Ja skulle jag säga. Samma med Qliro. Du får en spärr som sitter många år efter att du är klar med saneringen.

Okej för det fungerar för mig att handla med direktbetalning.
Jo kortbetalning så att man betalar direkt funkar för mej oxå. Men i övrigt gällande delbetalning är jag spärrad viket är bra! :) Synd bara på detta med att inte kunna ta faktura som man betalar inom 14-30 dar o få se varan först.

Jo kortbetalning så att man betalar direkt funkar för mej oxå. Men i övrigt gällande delbetalning är jag spärrad viket är bra! :) Synd bara på detta med att inte kunna ta faktura som man betalar inom 14-30 dar o få se varan först.
Iofs så är det bra men jag vill inte göra det fler gånger då jag verkligen njuter av att betala det jag köper direkt det innebär att jag har råd med det dessutom.

Iofs så är det bra men jag vill inte göra det fler gånger då jag verkligen njuter av att betala det jag köper direkt det innebär att jag har råd med det dessutom.
Jag håller med dej :) Det är en skön känsla att betala direkt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp