Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok tack för svar. Blir nog så att hon ska söka på nytt, skadar ju inte.
Nej det är väl sådana balanser att ett ärende till inte är märkbart.
Är det nyss upphävt så skulle jag gissa på ett ganska lätt avslag.

Hur fungerar detta. Kollar de inte ens konton och ser att där finns en del pengar undansparade?
Väldigt sällan. Har haft fundersamma skusanhandläggare på tråden några gånger när man gjort stora utmätningar precis innan inledandet, så pass att frågan om insolvens blir svår.. "hen har ju angett att det finns tillgångar på 5000 kr, hur kunde ni utmäta 120000 i förrgår då?"
"För att det fanns 120000 plus förbehållsbelopp på ett par olika banker. Aktier och fonder för ytterligare 20000 är också utmätt men det tar lite längre tid innan vi ser dom pengarna"
"Oj då måste jag fråga om det, hen kanske förstod frågan fel eller skrev fel"
"Ja kanske, eller så ville hen ha kvar pengarna och få bort skulderna"

Fast om det för arbetsgivaren handlar om att förlora en kund eller omplacera en person så har nog inte facket mycket att säga till om.

Jag genomgick själv en säk.-prövning för knappt två månader sen och blev nekad jobbet just pga skusan - det företagets kunder kunde inte acceptera någon med sådana ekonomiska bekymmer. Självklart frågade jag inte om detsamma hade gällt om jag redan varit anställd men har varit med om andra tillfällen där personer "plockats" bort från vissa kunder av olika anledningar utan att facket haft något att säga till om.
Samma sak gäller fastighetsmäklare, registreringen kan återkallas alternativt om man ansöker om registrering så kan man bli nekad, de har ett redbarhetskrav. Svårt att bli omplacerad, finns inte hur många assistentplatser som helst och är du precis färdigutbildad och inte får registrering, så innebär det i praktiken näringsförbud.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp