Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Minskar kapitalbeloppet så minskar ju underlaget för att få ränta. Ränta = x*y där x är kapitalbeloppet och minskar x så blir den totala räntan lägre på en period på 5 år är det rätt mkt pengar..bokas räntan av ist så växer det bättre och sen kan man både skriva av ränta och kapitalbelopp efter saneringen är avslutat och därmed kundförlusten realiserad.
Det där var inte riktigt svar på det jag skrev utan något helt annat.

Jag har själv hört från ngn borgenär att man bokar mot kapital då man tycker det räcker att dom får göra stora avskrivningar, att man dessutom ska bidra till stora skatteåterbäringar var inte aktuellt.

Vad skrev du då? Orsak till skulder? Hur mycket och hur gammal är du?

Jag ansökte på kfm hemsida med mobilt bank-id och jag angav ingen orsak till mina skulder i min ansökan:rolleyes: Finns inte heller någon tom ruta där man kan skriva och jag skickade inte heller in något brev med en orsak. När handläggaren ringde upp, först då berättade jag hur skulderna hade uppkommit och vad jag gjort för att försöka beta av dom. Jag ansökte i november 2020 och i februari 2021 ringde en handläggare och i april 2021 fick jag inledande och i oktober 2021 fick jag beslut om skuldsanering. Gjorde min första betalning i april 2021. Min sanering avslutas i april 2026. Jag är 35-38 år.

Jag har funderat hur allt är med dig. Så jag blir glad att "se dig" igen och jag hoppas det har blivit lättare för dig efter allt som var med nya jobbet osv.
Tack för omtanken :face3hearts:
Min ekonomi fick sig en redig smäll de månader jag var utan fast inkomst. Sparkontot är helt tömt så det blir tyvärr inte tal om någon semester för mig och lillen, men det får jag ta i år. Utöver det har jag varit tvungen att låna privat för att hålla huvudet ovan vattenytan men går allt vägen så är även detta bortbetalt med juli-lönen. Just nu väntar jag på omprövningsbeslut som borde komma nu i juli.
Så bitarna faller på plats, än om det tagit lite tid. ^^

Jag fick inledande i november och laga kraft i maj och mina borgenärer får utbetalt i januari.
Tack för svar! ^^

Skuldsaneringen eller rättaresagt myndighetens ekonomiavd gör utbetalningar löpande under året beroende på NÄR på året man fick skuldsanering. När dom gör just Din utbetalning till borgenärer skall framgå av Din slutliga betalplan. Mina borgenärer får utbetalt varje år i slutet av maj. Inne på KF:s hemsida kan man även läsa datumen som dessa utbetalningar äger rum.
Okej, ska jaga fram mitt beslut och kika på det. Har varit inne på kfms hemsida men hittar inte där, kan vara jag som söker mindre bra. Karlar brukar ju söka saker som ligger rakt framför ögonen på en utan att hitta åt det man söker :axelryck:

Tack för svar! ^^

Okej, ska jaga fram mitt beslut och kika på det. Har varit inne på kfms hemsida men hittar inte där, kan vara jag som söker mindre bra. Karlar brukar ju söka saker som ligger rakt framför ögonen på en utan att hitta åt det man söker :axelryck:
Följ denna länken

Hej!

Någon som haft skuldsanering och den har upphävts? Dvs avbryts.

Hej!

Någon som haft skuldsanering och den har upphävts? Dvs avbryts.

En har skrivit här om en bekant som råkat ut för det, men annars ingen som har direkt erfarenhet

Ok, utan att gå in djupare i frågan, finns det chans att man kan bli beviljad en ny skuldsanering?

Personen jag frågar åt har haft skuldsanering som har upphävts av olika anledningar.

Nu har hon fått fast jobb med någorlunda bra lön.

När hon hade skuldsanering så fick hon sin inkomst från Akassan.

Finns det någon chans att bli beviljad på nytt? nu när hennes inkomst är bätte

Ok, utan att gå in djupare i frågan, finns det chans att man kan bli beviljad en ny skuldsanering?

Personen jag frågar åt har haft skuldsanering som har upphävts av olika anledningar.

Nu har hon fått fast jobb med någorlunda bra lön.

När hon hade skuldsanering så fick hon sin inkomst från Akassan.

Finns det någon chans att bli beviljad på nytt? nu när hennes inkomst är bätte
Beror nog helt på varför den tidigare hävdes. Var det pga att hen helt skippade betalningarna utan att ens försöka få till något känns det långsökt. Beror det på något annat, tex psykisk ohälsa och hen kan ordna med intyg, känns det som att chansen kan vara större. Dock ren spekulation från min sida.

Kanske, men jag har aldrig sett en tvistig fordran tas upp i en bodelning, kanske inte går ändå, tänkte inte på bodelningsdelen.
O vad man gör om man inte bodelat vet jag inte..
Vi bodelade sinsemellan, alltså utan något juridiskt ombud eller sådär. Skrev inga papper heller utan vi kom överens om vem som skulle ha vad.
Jag har ett kontrakt vi båda skrivit under men det gäller en telefon med abonnemang som inte heller betalats. Gällande hyran finns det i text i konversationer oss emellan där hon indirekt "erkänner" sin skuld, men även inspelade samtal mellan oss.

Känns ju dock som en jäkla strid att ta för att eventuellt få betalt om 15 år..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp