Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Toppen! Märkligt att samma bolag inte verkade ha koll på att även min ingår där och skulle återkomma när de beställt kopia på beslutet från kronofogden :rolleyes:

Var det PRU eller någonting liknande från Uppsala? De har köpt många BN skulder.

Japp. Därför jag blev lite extra nojig då jag fick inledande i augusti 2018 så vore surt med onödigt trassel när det snart bara är 12 månader kvar. Skönt att du fick svar i alla fall :)
Ja, kändes lite olustigt faktiskt.

Har du inledande redan så måste juli vara första inbetalningen.
Enligt de brev jag fått från min handläggare så börjar avbetalningsplanen gälla i september 2022. Jag betalar däremot ett annat belopp fram till september.

Var det PRU eller någonting liknande från Uppsala? De har köpt många BN skulder.
Min skuld hos BN köptes av Lowell i december. Mycket dåligt för mig då BN rapporterade in ränta för mig till Skatteverket även nu under pågående skuldsanering, men det gör inte Lowell… :(

Märker att jag har tiotusen frågor känns det som.

Jag har skickat in min förfrågan om skuldsanering.

Kommer de ringa mig, innan de fattar beslut om inledande?
Hur lång tid tar det ungefär, innan det hör av sig?

Bör jag komplettera med ett personligt brev, med anledning till skulderna. Det fylldes ju ej i under ansökan. Mer än att man fick kryssa i olika alternativ.

Märker att jag har tiotusen frågor känns det som.

Jag har skickat in min förfrågan om skuldsanering.

Kommer de ringa mig, innan de fattar beslut om inledande?
Hur lång tid tar det ungefär, innan det hör av sig?

Bör jag komplettera med ett personligt brev, med anledning till skulderna. Det fylldes ju ej i under ansökan. Mer än att man fick kryssa i olika alternativ.
Ja de kommer ringa, ca 59 dagars väntetid nu ( vardagar).
Personligt brev är valfritt, de kommer ju iaf att ringa och prata om situationen. Mitt råd är att läsa HELA tråden, där finns många svar på dina frågor.

Min skuld hos BN köptes av Lowell i december. Mycket dåligt för mig då BN rapporterade in ränta för mig till Skatteverket även nu under pågående skuldsanering, men det gör inte Lowell… :(

Hoppas att PRA är snäll.... BN rapporterade 28,000kr i ränta så jag fick en trevlig överraskning från skatteverket i Juni.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp