Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hoppas det går bättre denna gång. Verkar ibland vara lättare om man har spelskulder än konsumtion slån, efter vad jag läst på senaste tiden iaf…
Håll oss gärna uppdaterade hur det går för dej.
Jag har mycket svårt att tro att spelskulder ökar chansen till skuldsanering gentemot konsumtion.
Spelskulder kräver att man behandlats under en tid osv och bevis på det.

Jag har mycket svårt att tro att spelskulder ökar chansen till skuldsanering gentemot konsumtion.
Tror likadant faktiskt

En tanke bara efter att ha läst hela tråden, eller så är de som söker med spelskulder fler.
Har inte sagt nått om att de ökar chansen men väldigt många om man utgår från denna tråd har fått beviljat .

En tanke bara efter att ha läst hela tråden, eller så är de som söker med spelskulder fler.
Har inte sagt nått om att de ökar chansen men väldigt många om man utgår från denna tråd har fått beviljat .
Min uppfattning var när jag kom in här 2018 var att just spelskulder var de svåraste att få sanering för. Det har nog blivit lättare sen just spelmissbruk har blivit mer på tapeten och att det idag jämställs med andra missbruk som alkohol och droger osv.

Min uppfattning var när jag kom in här 2018 var att just spelskulder var de svåraste att få sanering för. Det har nog blivit lättare sen just spelmissbruk har blivit mer på tapeten och att det idag jämställs med andra missbruk som alkohol och droger osv.
Lite så jag menar, att det är mer accepterat.
Det syns ganska tydligt med de första inläggen och de som kommer lite mer mot slutet.

Hej alla proffs
Jag fick inledande skuldsanering 26mars, 9maj godkände jag förslaget som skickades ut till borgenärerna (rätta mig om jag slänger mig med fel ord )
Fick i veckan information om att betalplanen går på senare än tänkt eftersom delgivning fortfarande pågår. Hur länge kan en delgivning pågå? Jag har medlåntagare som inte är nära vän längre() och som nog gärna drar ut på allt man kan dra ut på i detta, och jag väntar mig en motsättning därifrån. Men kan hen ( och alla andra aktörerna också) välja att inte ta emot delgivningen så man inte kan fatta ett beslut?
Jag förstår att man kan motsätta sig skuldsaneringen, men då måste man väl bli delgiven först

Nej nej, melodin är som jag fattat det att ansöka samma dag som avslaget
Man ska givetvis överklaga beslutet hela vägen, sen första dagen efter detta vunnit laga kraft ska man ansöka igen. Eller varför inte både parallellt...?

Man ska givetvis överklaga beslutet hela vägen, sen första dagen efter detta vunnit laga kraft ska man ansöka igen. Eller varför inte både parallellt...?
Fast om man tycker beslutet är helt fel ska man inte överklaga då ? Är det inte det som är meningen ? Och det händer ju rätt ofta att tingsrätten skickar tillbaka ärendet till kronofogden faktiskt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp