Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kollade igenom min förteckning över vem som ingår i min sanering.
Vad är Retriva AB för något bolag.
Fick en ny förteckning när jag omprövade tidigare i år och har ingen aning vad detta är för bolag och vilken skuld de tagit över
Retriva är dom som tar över mobillån ,

Olika poolspel som tex Stryktipset, Europatipset och Topptipset.

Vi gör såhär, vill ni diskutera spel, skicka då meddelande till varandra direkt. Många som läser här har grava spelproblem och behöver inte ens en mätbar stimuli för att det ska bli problem igen.

Så du menar att du under din sanering varit nära att få nya anmärkningar ?
Återkoppla gärna när du fått svar, jag försökte ringa dom innan men de hade stängt.
Fick svar per mail att de noterat, och beställt kopia på skuldsanering beslutet och återkommer när de fått det. Så får väl vara extra uppmärksam det närmaste ifall de ändå skickar vidare så att man isåfall hinner invända i tid.

Vet inte vad ni håller på med men vad menar ni med invända? Alla skulder som uppkom innan beslut är med i skuldsaneringen. Får ni något brev bara kasta skiten eller be dem stoppa upp något någonstans....

Tack då har jag tolkat det rätt ang att de inte kan förlänga planen. Och så får vi hoppas att de inte kan ta retroaktivt, som du säger kan jag inte påverka handläggninstiden. Är dock lite " rädd" att de ska vara nitiska och tycka att jag borde ha sparat "överskottet" sista månaderna för en extrainbetalning, men hoppas det inte blir så. Tack :)

Undrade samma sak för några månader sen innan jag skickade in min sista omprövning för höjning. Du kan sitta lugnt i båten för du kommer inte få betala retroaktivt.

Vid inledande och beviljad skuldsanering vad händer med semesterersättningen om man får den i en klumpsumma 1 gång/år? Den ska man ju fördela själv vid semester.

Vet inte vad ni håller på med men vad menar ni med invända? Alla skulder som uppkom innan beslut är med i skuldsaneringen. Får ni något brev bara kasta skiten eller be dem stoppa upp något någonstans....
Att om den som köpt upp skulden skickar den vidare till Kronofogden så bör man invända även om de inte kan driva in den då det kan leda till ny betalningsanmärkning även fast skulden ingår i skuldsaneringen.

Att om den som köpt upp skulden skickar den vidare till Kronofogden så bör man invända även om de inte kan driva in den då det kan leda till ny betalningsanmärkning även fast skulden ingår i skuldsaneringen.

Vad är det för påhitt? Det låter ju inte klokt, Kronofogden bör väl bara kasta skulden i papperskorgen då den finns med i skuldsaneringen. Har aldrig hört detta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp