Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Usch, så jobbigt allt detta.
Men herre gud - ja!
Nu fick jag en knut i magen.
En skusan ska ju innebär att man gör upp med sina historiska skulder och genom det ska kunna känna sig trygg i att när den är över så kan man andas in nytt syre i lungorna. Inte sitta och vara nervös över att det kan poppa upp överraskningar som riskera att stjälpa allt.

Men herre gud - ja!
Nu fick jag en knut i magen.
En skusan ska ju innebär att man gör upp med sina historiska skulder och genom det ska kunna känna sig trygg i att när den är över så kan man andas in nytt syre i lungorna. Inte sitta och vara nervös över att det kan poppa upp överraskningar som riskera att stjälpa allt.
Fruktansvärt. Brevet jag fick idag oroar lite.
Har fått flera brev om att någon köpt upp min skuld men i samtliga har det stått att jag behöver inte göra något då skulden ingår i min skuldsanering men inte denna.

Kollade igenom min förteckning över vem som ingår i min sanering.
Vad är Retriva AB för något bolag.
Fick en ny förteckning när jag omprövade tidigare i år och har ingen aning vad detta är för bolag och vilken skuld de tagit över

Inom tre veckor kommer jag få beslut sa min handläggare och ingen har sagt något än! Hoppas på att de är positivt

Inom tre veckor kommer jag få beslut sa min handläggare och ingen har sagt något än! Hoppas på att de är positivt
Om 2 dagar har det gått 3 veckor sen jag fick beslut. Har inte hört något så hoppas den vinner laga kraft nu...

Så du menar att du under din sanering varit nära att få nya anmärkningar ?
Återkoppla gärna när du fått svar, jag försökte ringa dom innan men de hade stängt.
Nya anmärkningar är ju inte något kronofogden ger.

Jag med. Mailade dem och förklarade att skulden ingår i min skuldsanering. Även kollat mina sidor på Kronofogdens hemsida och inget nytt där heller. Skickar de in något antar jag att det bara är att invända och hänvisa till att den ingår i saneringen. Råkat ut för det två gånger och invänt i tid så det inte blir ny anmärkning. Även om de inte kan driva in pga ingår i saneringen vill jag absolut inte ha nya anmärkningar då det snart är bara 1 år kvar och förra året när ett bolag skickade in höll det på att trassla till mitt lägenhetskontrakt då min prövotid för övergångslägenheten var klar. Men löste sig tack och lov!
En sån invändning brukar i princip alltid gå igenom. Är nog nästan de enda invändningar som får gehör.

En sån invändning brukar i princip alltid gå igenom. Är nog nästan de enda invändningar som får gehör.
Inkasso är jävla fula.
Skickar in betalda skulder för indrivning på löpande band.

Inkasso är jävla fula.
Skickar in betalda skulder för indrivning på löpande band.

Betalda skulder vet jag inte om jag sett, men skuldsanerade skulder dyker upp då och då

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp