- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Okej, det kan ju inte leda till något väl ?
Skulden ingår i min skuldsanering.
Man får invända mot verkställighet.
Okej, det kan ju inte leda till något väl ?
Skulden ingår i min skuldsanering.
Det ska ju kungöras vem det handlar om, då kan man ju inte gärna bara kungöra att det är "Lars i Kalmar"..Såg nu att i POIT står både namn, adress och fullständigt person nr. Hur slår det sig mot GDPR?
Mm, men dom är ju inte avslutade genom skuldsanering, dom är avslutade genom utslag, sedan händer inget mer i det målet.Bara det att det kan hända tyder på att genom en markering i systememet (om dom nu skall vara synliga) att dessa är "avslutade genom skuldsanering" skulle skapa lite mer sinnesro...
Och att denna markering är tydligt synlig även utåt.
För mig slutade det ganska snart efter jag fick inledande, kanske tog en vecka men inte mycket mer.Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på: när man får inledande skuldsanering, slutar låneföretagen omedelbart att skicka ut brev, påminnelser osv då eller kan man vänta sig att fortsätta få kravbrev?
Tror att de som gör så är redan påväg mot utmätning, kan man inte betala och inte får ner utgifterna så finns det ingen utväg och förr eller senare kommer allt hamna hos kf om man har dessa problem.Oj, varför gör man så?
Blir det inte risk för löneutmätning eller annat då?
Har läst att en del gör så, men inte förstått varför. Är det för att få ihop en buffert eller vad är orsaken?
Vad händer dessutom om man inte får igenom en skuldsanering?
Men va sjukt! Det var ju riktigt ohederligt gjort kan jag tycka. Hur löste du det?För mig slutade det ganska snart efter jag fick inledande, kanske tog en vecka men inte mycket mer.
Där emot hade jag ett företag som gjorde en fuling med att lägga till autogiro och drog pengar från skulden till dem även efter inledande.
Men om dom ingår i skusan kan dom inte väl krävas igen enligt lag/regelverk?Mm, men dom är ju inte avslutade genom skuldsanering, dom är avslutade genom utslag, sedan händer inget mer i det målet.
Får du inledande får du inte betala på några skulder. Får du sen avslag på sin skuldsanering så kanske som redan är hos kfm och då blir det ju löneutmätning.Oj, varför gör man så?
Blir det inte risk för löneutmätning eller annat då?
Har läst att en del gör så, men inte förstått varför. Är det för att få ihop en buffert eller vad är orsaken?
Vad händer dessutom om man inte får igenom en skuldsanering?
Det ska vara skäligt för att få skuldsanering som sagt inte säkert man kan få det. Har du tagit lån för npn annan blir det avslag har läst folk som fått det förut. Och om du fört över pengar till andra konton du inte står på blir misstänkt och skäl till avslag. Utan dom problemen borde du få eftersom du blir ensamstående och 3 barn.En annan fråga. Ser att många får avslag på sin skuldsanering.
Jag har nu skickat in min. Jag är sambo, men min sambo ska flytta snart. Därav blir jag ensamstående.
Kommer då vara själv, med en inkomst på ca 30 000 efter skatt i månaden.
Har 3 barn.
Skulder på drygt 900 000.
tror ni att jag kan få skuldsanering?
Skulderna beror på ett tidigare ex. Som lurat mig åh de grövsta. Jag har även tagit dumma krediter. Vilket jag ångrar.
Har enbart tagit samlingslån för att få ner kostnaderna senaste 2 åren. Försökt städa min UC.
Även jobbat häcken av mig och arbetat mer än 100% men orkar inte mer.