- Meddelanden
- 31 503
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Okej och vad betyder det i praktiken att de finns kvar. Vad kan dom ställa till med ?
Det händer att det ansöks om verkställighet på dom trots allt.
Okej och vad betyder det i praktiken att de finns kvar. Vad kan dom ställa till med ?
Bara det att det kan hända tyder på att genom en markering i systememet (om dom nu skall vara synliga) att dessa är "avslutade genom skuldsanering" skulle skapa lite mer sinnesro...Det händer att det ansöks om verkställighet på dom trots allt.
Håller med!Bara det att det kan hända tyder på att genom en markering i systememet (om dom nu skall vara synliga) att dessa är "avslutade genom skuldsanering" skulle skapa lite mer sinnesro...
Och att denna markering är tydligt synlig även utåt.
Okej, det kan ju inte leda till något väl ?Det händer att det ansöks om verkställighet på dom trots allt.
Du behöver inte göra något. Jag släppte allt mitt till kfm och betalade bara på mitt CSN under tiden. Någon mindre kredit betalade jag av.Så jag skickade in min ansökan i måndags. Det känns stort men rätt. Dragit på detta i flera år nu.
Frågan är vad gör jag nu?
Kan jag kontakta de ställen jag har lån vid, berätta om att jag ansökt skuldsanering och fråga om jag kan få lägre belopp att betala så länge, alternativt räntefritt?
Hur har ni gjort?
Mina lån/krediter har alltså inte gått till KF.
Det är nog i sin ordning.Såg nu att i POIT står både namn, adress och fullständigt person nr. Hur slår det sig mot GDPR?
Oj, varför gör man så?Du behöver inte göra något. Jag släppte allt mitt till kfm och betalade bara på mitt CSN under tiden. Någon mindre kredit betalade jag av.